BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vagány törpeautó gólyalábakon

Az emelt hasmagasságú, terepjárós miniautó koncepciója nehezen értelmezhető, de az Opel szerint erre is lesz kereslet.

Az rendben van, hogy világszerte hódítanak a szabadidő-autók, hiszen egy kompakt SUV sokszor jóval komolyabb autó benyomását kelti, mint egy „mezei” alsó-középkategóriás modell, s az is hozzátartozik a látványterepesek sikeréhez, hogy sokan szeretnek magasan ülni.

No de hogy egy városi miniből is szabadidő-autós változatot kreáljanak, azért ahhoz nagy bátorság kellett! Az Opel ugyanakkor ebben látja annak a lehetőségét, hogy férfi kuncsaftok is az Adam mellett döntsenek, hiszen a kis Opel tulajdonosainak túlnyomó része, csaknem 70 százaléka hölgy.

Nem mondanám, hogy a férfiasság megtestesítője az Adam Rocks, de tény, hogy az új verzió fickósabb a többi Adamnél, a fényezetlen műanyag elemek határozottabb kiállásúvá teszik. Ráadásul a minikategória egyetlen típusaként 18 colos felnik is kérhetők hozzá – ekkora gumik bizony még egy középkategóriáson sem számítanak kicsinek. A többi Adamhez képest egyébként 15 milliméterrel megemelték az autót, így 14 centire van a hasa a talajtól, azonban összkerékhajtás hiányában ennek az értéknek nincs nagy jelentősége a gyakorlatban.

Sokkal inkább örülhet a Rocks tulajdonosa az elképesztően gazdag személyre szabási lehetőségeknek, a színes dekorelemek mellett matricák és felnik gazdag választéka áll rendelkezésre, sőt még az autó kulcsa is a belsőre rímelő betétet kap. Az igényesség tehát stimmel, már csak a számos elérhető extra miatt is (pl. kormányfűtés), de az új IntelliLink multimédiás rendszer megszokást igényel: az hagyján, hogy okostelefonról tud csak navigálni és a Bringo rendszer fájdalmasan lassú, az érintésérzékeny gombok (amelyek nem az érintőképernyőn vannak) sokszor nem fogadnak szót. A bosszankodás során felgyülemlett gőzt kiengedhetjük a Rockshoz alapáron járó, elektromos mozgatású vászontető segítségével, mely gombnyomásra, mindössze öt másodperc alatt nyílik, ráadásul a háromrétegű, középen neoprén bevonattal rendelkező tető nagyon jó hangszigetelési tulajdonságokkal rendelkezik. Igazából a beszűrődő hangokból aligha veszi észre az ember, hogy nem lemeztető van a feje felett.

Mindemellett a motor is halk, a tesztpéldányt hajtó háromhengeres benzines az egyik legjobb darab saját műfajában. Az érthető, hogy a 115 lóerős teljesítmény miatt még nagy sebességről is intenzíven tud gyorsítani, az igazán nagy dolog azonban a szerény vibráció, az alacsony fordulaton is lehívható nyomaték és a kisimult hang. A 6,5 literes fogyasztás ugyan nem kirívóan alacsony, ezzel a motorral tényleg jó vezetni az Adam Rocksot, amihez persze hozzájárul a direkt kormányzás, a pontos váltó (a négyhengeresekkel ellentétben itt hatfokozatú) és a stabil futómű is. Az újdonság a normál Adamhoz képest módosított lengéscsillapítókkal érkezik, hogy a magasabb építés ellenére se legyen dülöngélős a kanyarokban. Sőt, miniautós mércével kifejezetten feszes a rugózás!

Bár a Rocksok alapból gazdagon felszereltek, eléggé vastag ceruzával írták az árlistát. A tesztelt 115 lóerős motorral 5,29 millió forinttól vihető haza az autó, ami az ellátmányban hozzá közel álló Adam Slamnél (ugyanezzel a motorral) 540 000 forinttal drágább. Persze ha nem kell a combos motor, már 4,54 millió forinttól miénk lehet az Adam Rocks, igaz, az 1,2-es, 70 lóerős szívómotor a dinamika területén más világot képvisel, mint a háromhengeres turbó.

Mélyen a zsebébe kell tehát nyúlnia annak, aki egy Adam Rocksot szeretne, de tény, hogy stílusos és nem átlagos miniről van szó. A kidolgozás minősége, vagy a rendelhető extrák sora a magasabb kategóriába tartozó autókat idézi. A szűkös csomagtér és a szerény hátsó helykínálat miatt az Adam (Rocks) szingliknek, vagy trendi pároknak jöhet szóba.

Kicsi a bors...

Technikai szempontból igencsak érdekes a szentgotthárdi gyártású 1,0 literes, benzines turbómotor, melynek blokkja mindössze 15,5 kilogrammot nyom a mérlegen. A háromhengeres egység esetében az acél hajtókarokat fémporból kovácsolják, ami azonos, vagy még nagyobb szilárdságot ad, mint a szokásos kovácsolás, de lehetőséget nyújt a tömegeltérések csökkentésére. A dugattyúkat olajsugár hűti alulról, elérve természetesen a hengerfalat is, hidegindításkor hozzájárulva a motor csendes működéséhez. A hengerfej különlegessége az aluöntvénybe integrált vízhűtéses kipufogócsonk. Több előnye van ennek az egydarabos koncepciónak: gyorsan melegszik fel a motor és nem kellenek tömítések a kipufogónyílásoknál. A motor sima járásáért az olajteknőben hosszirányban elhelyezett kis kiegyensúlyozó tengely is felel.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.