Az rendben van, hogy világszerte hódítanak a szabadidő-autók, hiszen egy kompakt SUV sokszor jóval komolyabb autó benyomását kelti, mint egy „mezei” alsó-középkategóriás modell, s az is hozzátartozik a látványterepesek sikeréhez, hogy sokan szeretnek magasan ülni.
No de hogy egy városi miniből is szabadidő-autós változatot kreáljanak, azért ahhoz nagy bátorság kellett! Az Opel ugyanakkor ebben látja annak a lehetőségét, hogy férfi kuncsaftok is az Adam mellett döntsenek, hiszen a kis Opel tulajdonosainak túlnyomó része, csaknem 70 százaléka hölgy.
Nem mondanám, hogy a férfiasság megtestesítője az Adam Rocks, de tény, hogy az új verzió fickósabb a többi Adamnél, a fényezetlen műanyag elemek határozottabb kiállásúvá teszik. Ráadásul a minikategória egyetlen típusaként 18 colos felnik is kérhetők hozzá – ekkora gumik bizony még egy középkategóriáson sem számítanak kicsinek. A többi Adamhez képest egyébként 15 milliméterrel megemelték az autót, így 14 centire van a hasa a talajtól, azonban összkerékhajtás hiányában ennek az értéknek nincs nagy jelentősége a gyakorlatban.
Sokkal inkább örülhet a Rocks tulajdonosa az elképesztően gazdag személyre szabási lehetőségeknek, a színes dekorelemek mellett matricák és felnik gazdag választéka áll rendelkezésre, sőt még az autó kulcsa is a belsőre rímelő betétet kap. Az igényesség tehát stimmel, már csak a számos elérhető extra miatt is (pl. kormányfűtés), de az új IntelliLink multimédiás rendszer megszokást igényel: az hagyján, hogy okostelefonról tud csak navigálni és a Bringo rendszer fájdalmasan lassú, az érintésérzékeny gombok (amelyek nem az érintőképernyőn vannak) sokszor nem fogadnak szót. A bosszankodás során felgyülemlett gőzt kiengedhetjük a Rockshoz alapáron járó, elektromos mozgatású vászontető segítségével, mely gombnyomásra, mindössze öt másodperc alatt nyílik, ráadásul a háromrétegű, középen neoprén bevonattal rendelkező tető nagyon jó hangszigetelési tulajdonságokkal rendelkezik. Igazából a beszűrődő hangokból aligha veszi észre az ember, hogy nem lemeztető van a feje felett.
Mindemellett a motor is halk, a tesztpéldányt hajtó háromhengeres benzines az egyik legjobb darab saját műfajában. Az érthető, hogy a 115 lóerős teljesítmény miatt még nagy sebességről is intenzíven tud gyorsítani, az igazán nagy dolog azonban a szerény vibráció, az alacsony fordulaton is lehívható nyomaték és a kisimult hang. A 6,5 literes fogyasztás ugyan nem kirívóan alacsony, ezzel a motorral tényleg jó vezetni az Adam Rocksot, amihez persze hozzájárul a direkt kormányzás, a pontos váltó (a négyhengeresekkel ellentétben itt hatfokozatú) és a stabil futómű is. Az újdonság a normál Adamhoz képest módosított lengéscsillapítókkal érkezik, hogy a magasabb építés ellenére se legyen dülöngélős a kanyarokban. Sőt, miniautós mércével kifejezetten feszes a rugózás!
Bár a Rocksok alapból gazdagon felszereltek, eléggé vastag ceruzával írták az árlistát. A tesztelt 115 lóerős motorral 5,29 millió forinttól vihető haza az autó, ami az ellátmányban hozzá közel álló Adam Slamnél (ugyanezzel a motorral) 540 000 forinttal drágább. Persze ha nem kell a combos motor, már 4,54 millió forinttól miénk lehet az Adam Rocks, igaz, az 1,2-es, 70 lóerős szívómotor a dinamika területén más világot képvisel, mint a háromhengeres turbó.
Mélyen a zsebébe kell tehát nyúlnia annak, aki egy Adam Rocksot szeretne, de tény, hogy stílusos és nem átlagos miniről van szó. A kidolgozás minősége, vagy a rendelhető extrák sora a magasabb kategóriába tartozó autókat idézi. A szűkös csomagtér és a szerény hátsó helykínálat miatt az Adam (Rocks) szingliknek, vagy trendi pároknak jöhet szóba.
Kicsi a bors...
Technikai szempontból igencsak érdekes a szentgotthárdi gyártású 1,0 literes, benzines turbómotor, melynek blokkja mindössze 15,5 kilogrammot nyom a mérlegen. A háromhengeres egység esetében az acél hajtókarokat fémporból kovácsolják, ami azonos, vagy még nagyobb szilárdságot ad, mint a szokásos kovácsolás, de lehetőséget nyújt a tömegeltérések csökkentésére. A dugattyúkat olajsugár hűti alulról, elérve természetesen a hengerfalat is, hidegindításkor hozzájárulva a motor csendes működéséhez. A hengerfej különlegessége az aluöntvénybe integrált vízhűtéses kipufogócsonk. Több előnye van ennek az egydarabos koncepciónak: gyorsan melegszik fel a motor és nem kellenek tömítések a kipufogónyílásoknál. A motor sima járásáért az olajteknőben hosszirányban elhelyezett kis kiegyensúlyozó tengely is felel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.