Folytatja a kisebb, bizonyos témakörökre specializálódott weboldalak felvásárlását a Yahoo, az internetes társaság ezúttal a Polyvore megvételét jelentette be. Az oldal a divatrajongókra épít, és nemcsak viszonylag komoly felhasználói bázisával hívta fel magára az egykor szebb napokat is megélt keresőcég figyelmét, hanem azzal is, hogy a ruházati termékeket forgalmazó kereskedők és a nagy divatmárkák is kezdik maguknak felfedezni mint a fogyasztókkal való kapcsolattartás egyik formáját.
A Polyvore 8 éve indult, és érdekessége, hogy a három alapító, Jianing Hu, Guangwei Yuan és Pasha Sadri korábban valamennyien a Yahoonál dolgoztak. A személyi összefonódások itt azonban még nem érnek véget, a nagyvállalat jelenlegi vezetője, Marissa Mayer még 2004-ben, a Google egyik alelnökeként szerepet vállalt egy Jess Lee nevű ifjú mérnök felvételében, akinek később a mentora is lett. Jess Lee pedig jelenleg a Polyvore vezérigazgatója, így újra együtt dolgozhat egykori munkatársával.
A Yahoo arról nem adott tájékoztatást, hogy mennyit fizettek az oldalért, azonban közleményükben azt ígérték, hogy az akvizíció lezárását követően is önálló felületként működik majd a szájt. Marissa Mayer az elmúlt három évben több tucat hasonló jellegű kisebb felvásárlást hajtott végre abból a célból, hogy megerősítse a társaság pozícióit a digitális hirdetési piacon. A cégvezető törekvése érthető, hiszen ez a szegmens rendkívül gyors fejlődést produkált az elmúlt években, és az előrejelzések alapján ebben nem is lesz változás, legalábbis középtávon. Tavaly csak az Egyesült Államokban közel 50 milliárd dollárt költöttek el a hirdetők digitális reklámokra az IAB adatai szerint, ami 16 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. Az eMarketer előrejelzése alapján az idén már meghaladhatja az 58 milliárd dollárt az amerikai digitális hirdetési piac. A ZenithOptimedia médiaügynökség prognózisa szerint pedig 2017-ben már a világ reklámbevételeinek 28 százalékát adó 12 legnagyobb piacon már az internet lesz a legnagyobb hirdetési platform. Sőt ezek közül négy országban a teljes reklámköltés több mint fele a digitális csatornákon keresztül történik majd két év múlva.
Kérdéses, van-e még a Yahoonak esélye arra, hogy ismét meghatározó szereplővé váljon a digitális térben. Míg tíz éve az egyik legjelentősebb internetes vállalkozásnak számított, addig napjainkra számos jóval fiatalabb startup is komolyabb eredményeket tud felmutatni. Ráadásul az online reklámpiac legnagyobb szeletét egyelőre a keresésekhez kapcsolódó hirdetések adják, és itt a Google a legnagyobb szereplő, amelynek a bevétele több mint 14-szerese volt a Yahooénak. A legnagyobb internetes cég az április–júniusi időszakban 1,24 milliárd dolláros bevételt ért el, ami közel 15 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A befektetők hangulatát azonban jócskán elronthatta, hogy üzemi szinten 45 millió dolláros veszteségről számolt be a társaság, miközben 2014 második negyedévében még 38 millió dolláros nyereséget mutattak ki. A Yahoo sem végzett jobban: tavaly április–júniusban még 270 millió dolláros profitot ért el, idén azonban 22 millió dolláros veszteséggel zárta ezt a három hónapot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.