Bemutatták tegnap azt a hét vadonatúj trolibuszt, amelyek – és majd az ezeket követők – a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. megrendelésére a BKV Zrt. üzemeltetésében közlekednek majd a fővárosban. A Škoda-Solarisszal 2014 végén írták alá a szerződést – mondta az MTI beszámolója szerint Szeneczey Balázs, a városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes.
A Solaris-Škoda konzorcium által gyártott új trolibuszok első példánya idén júniusban érkezett Budapestre, ezt év végéig további harmincöt jármű követi majd. A „Budapesti villamos- és trolibusz-járműfejlesztés” elnevezésű, európai uniós támogatásból megvalósuló, 18 milliárd forintos projekt 108 új trolibusz vásárlására adott lehetőséget a fővárosnak. Ebből most harminchat járművet vettek 5,7-5,8 milliárd forint értékben. A többi trolibusz akkor érkezhet, ha a szükséges forrás rendelkezésre áll majd – mondta a főpolgármester-helyettes.
Ezek a járművek már nem egyszerű trolibuszok, hanem önjáró képességük miatt olyan hibrid közlekedési eszközök, amelyek az elektromobilitás áttörési pontjainak tekinthetők – mondta a sajtótájékoztatón Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója. A trolik négy kilométert felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is meg tudnak tenni, ezért például egy esetleges áramkimaradás sem okozhat gondot. A 36-ból tehát jelenleg összesen hét jármű van a BKV Zrt. Zách utcai telephelyén, amelyeket a forgalomba állítás előtt műszaki teszteknek, majd utasok nélküli próbafutásoknak is alávetnek. A típusengedély megvan, minden apróbb kis hibát kijavíttatnak a szállítóval, illetve a járművek megkapták az engedélyeket a közlekedési hatóságtól – hangsúlyozta Dabóczi Kálmán.
A 64 fő befogadóképességű szóló és a 104 főt befogadó csuklós trolibuszok közül mindegyik alacsonypadlós kialakítású és légkondicionált. Az összes új járművet rögzítésre alkalmas kamerákkal szerelték fel. Az első új járművek a belvárosi, illetve a zuglói trolivonalakon állnak forgalomba.
A járműbeszerzési projekt célja Budapest elöregedett villamos- és trolibusz-gépjárműparkjának frissítése. Új csuklós trolit már 18-20 éve nem vásárolt Budapest. A mostani beszerzéssel párhuzamosan elkezdődik a huszonöt éves, elavult járművek selejtezése is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.