BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hazai pályán élre került a Xiaomi

A második negyedévben a Xiaomi adta el a legtöbb okostelefont Kínában, a társaság piaci részesedése 15,9 százalék volt a Canalys becslése szerint. A piackutató cég elemzése alapján ugyanakkor rendkívül éles a verseny a távol-keleti országban a gyártók között, a második legtöbb készüléket értékesítő Huawei például mindössze 0,2 százalékponttal maradt el riválisától. Érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy a legnagyobb fejlődést is ez utóbbi vállalat tudta felmutatni az élmezőnyből, az április–júniusi időszakban 48 százalékkal több okosmobilt tudott eladni Kínában. De a harmadik helyen végzett Apple és a negyedik Samsung is javítani tudott a Canalys adatai alapján a második negyedévben, vagyis nem lesz könnyű dolga a Xiaominak, ha meg akarja őrizni vezető pozícióját.

A jó kínai teljesítmény már csak azért is fontos a meghatározó gyártók számára, mert Kína a világ legnagyobb okostelefon-piaca. Így az ott elért eredmények jelentős hatással vannak a globális értékesítésre is, ahogyan az látszott az Apple utolsó néhány negyedévén. Az amerikai vállalat azután tudott elképesztő rekordokat elérni mind a bevételben, mind az iPhone-eladásokban, miután a China Mobile-lal kötött megállapodásnak köszönhetően megnyílt előtte az ázsiai ország piaca.

A Xiaomi ugyanakkor nemcsak Kínában számít erős szereplőnek, az IDC második negyedéves adatai szerint például globálisan a negyedik legtöbb okosmobilt értékesítő gyártó volt, közel 18 milliós eladással és 5,3 százalékos piaci részesedéssel. A cég teljesítménye annak fényében egészen figyelemre méltó, hogy két éve még szinte senki nem hallott róla, ma már a szegmens meghatározó szereplője. Sikerének titka pedig a viszonylag olcsó, ennek ellenére a prémium modelleknek megfelelő funkciókat kínáló készülékeiben rejlik. Persze a jó termékhez újszerű és az eddigi eredmények alapján igencsak működőképes marketing is párosul. A cég ugyanis a közösségi média, valamint különleges aktivitások révén főként a szájreklám erejére épít. Így például hatalmas, több száz fős partikat szervez a rajongói számára, ami a közösségi médiában megjelenő posztoknak köszönhetően tovább növeli a cégnek és készülékeinek az ismertségét. De nem állnak távol tőlük a különleges bevezetési akciók sem, a múlt hónapban például malajziai és szingapúri piacra lépésekor az Uberrel fogott össze a társaság.

A kezdeményezés keretében a fogyasztók az Uber felületén keresztül vehették meg a Xiaomi telefonokat, amelyeket aztán a mobilos fuvarrendelő alkalmazást működtető céggel szerződésben álló sofőrök gyorsan ki is szállítottak, így a legszerencsésebbek akár néhány perc alatt is hozzájuthattak az eszközökhöz. De sokat számít az is, hogy a kínai társaság az interneten értékesíti termékeit, ami számottevő költségmegtakarítást jelent számukra, és ezt érvényesíthetik az áraikban is.

A korábban kizárólag Kínában jelen lévő Xiaomi az idén kezdett intenzívebb nemzetközi terjeszkedésbe, India után Malajziában, Szingapúrban, illetve Brazíliában jelentek meg. A társaság tavaly mintegy 60 millió okosmobilt tudott eladni, egyik idei célkitűzése pedig az, hogy csak Kínában 80 millió készüléket értékesítsenek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.