A második negyedévben a Xiaomi adta el a legtöbb okostelefont Kínában, a társaság piaci részesedése 15,9 százalék volt a Canalys becslése szerint. A piackutató cég elemzése alapján ugyanakkor rendkívül éles a verseny a távol-keleti országban a gyártók között, a második legtöbb készüléket értékesítő Huawei például mindössze 0,2 százalékponttal maradt el riválisától. Érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy a legnagyobb fejlődést is ez utóbbi vállalat tudta felmutatni az élmezőnyből, az április–júniusi időszakban 48 százalékkal több okosmobilt tudott eladni Kínában. De a harmadik helyen végzett Apple és a negyedik Samsung is javítani tudott a Canalys adatai alapján a második negyedévben, vagyis nem lesz könnyű dolga a Xiaominak, ha meg akarja őrizni vezető pozícióját.
A jó kínai teljesítmény már csak azért is fontos a meghatározó gyártók számára, mert Kína a világ legnagyobb okostelefon-piaca. Így az ott elért eredmények jelentős hatással vannak a globális értékesítésre is, ahogyan az látszott az Apple utolsó néhány negyedévén. Az amerikai vállalat azután tudott elképesztő rekordokat elérni mind a bevételben, mind az iPhone-eladásokban, miután a China Mobile-lal kötött megállapodásnak köszönhetően megnyílt előtte az ázsiai ország piaca.
A Xiaomi ugyanakkor nemcsak Kínában számít erős szereplőnek, az IDC második negyedéves adatai szerint például globálisan a negyedik legtöbb okosmobilt értékesítő gyártó volt, közel 18 milliós eladással és 5,3 százalékos piaci részesedéssel. A cég teljesítménye annak fényében egészen figyelemre méltó, hogy két éve még szinte senki nem hallott róla, ma már a szegmens meghatározó szereplője. Sikerének titka pedig a viszonylag olcsó, ennek ellenére a prémium modelleknek megfelelő funkciókat kínáló készülékeiben rejlik. Persze a jó termékhez újszerű és az eddigi eredmények alapján igencsak működőképes marketing is párosul. A cég ugyanis a közösségi média, valamint különleges aktivitások révén főként a szájreklám erejére épít. Így például hatalmas, több száz fős partikat szervez a rajongói számára, ami a közösségi médiában megjelenő posztoknak köszönhetően tovább növeli a cégnek és készülékeinek az ismertségét. De nem állnak távol tőlük a különleges bevezetési akciók sem, a múlt hónapban például malajziai és szingapúri piacra lépésekor az Uberrel fogott össze a társaság.
A kezdeményezés keretében a fogyasztók az Uber felületén keresztül vehették meg a Xiaomi telefonokat, amelyeket aztán a mobilos fuvarrendelő alkalmazást működtető céggel szerződésben álló sofőrök gyorsan ki is szállítottak, így a legszerencsésebbek akár néhány perc alatt is hozzájuthattak az eszközökhöz. De sokat számít az is, hogy a kínai társaság az interneten értékesíti termékeit, ami számottevő költségmegtakarítást jelent számukra, és ezt érvényesíthetik az áraikban is.
A korábban kizárólag Kínában jelen lévő Xiaomi az idén kezdett intenzívebb nemzetközi terjeszkedésbe, India után Malajziában, Szingapúrban, illetve Brazíliában jelentek meg. A társaság tavaly mintegy 60 millió okosmobilt tudott eladni, egyik idei célkitűzése pedig az, hogy csak Kínában 80 millió készüléket értékesítsenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.