BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Két budapesti pályaudvart fejlesztenének

Budapest sajátos közlekedési térszerkezete és nagy beépítettsége miatt óriási beruházást igényelne egy központi pályaudvar, ezért a MÁV a Keleti és a Nyugati pályaudvar fejlesztésére helyezi a hangsúlyt - írja a Napi Gazdaság.

A központi, átszálló vagy átmenő forgalmú nemzetközi MÁV-pályaudvar kialakításával foglakozó tanulmányok egyöntetű megállapítása, hogy egy főpályaudvar nem eredményezne a jelenleginél kedvezőbb közlekedési helyzetet Budapesten, ezért inkább gazdaságosan üzemeltethető, többfunkciós városi intermodális csomópontok létrehozása a cél - tudta meg a lap a MÁV-tól. Így azonban nem csak a nem létező központi pályaudvar kerül háttérbe, hanem a Déli is.

Értesüléseik szerint az Állomásfejlesztés - IKOP 2014-2020 című program egyik legfőbb eleme a Keleti és a Nyugati pályaudvar utasforgalmi tereinek és értékes épületállományának fejlesztése, megújítása.

Egy tanulmány szerint a központi, átmenő állomás létesítésére vasútüzemi szempontból a Ferencváros állomás, a Duna és a Népliget közti terület lenne a legalkalmasabb, de komoly fejlesztést igényelne a tömegközeledési kapcsolat megteremtése, fejlesztése. A másik megoldás a központi pályaudvar tervére Kőbánya lenne, a környék beépítettsége mellett azonban ennek a tervnek is a városi tömegközeledési kapcsolat az egyik gyengéje.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.