A cég belföldi értékesítése valamivel több mint egy, a teljes értékesítés árbevétele pedig 2 százalék felett nőtt. A magyar Tesco tehát a korábbi évekhez képest már kisebb növekedést mutat, ám mérete és elfogadottsága miatt továbbra is etalonnak számít a piacon, így ha a KSH szerint 5 százalékkal nő a kiskereskedelmi piac, a Tescónak is ehhez hasonló trendet kellene követnie.
A növekedéssel nagyjából összhangban van az árubeszerzésre fordított költségek növekedése, ám a cég pont abban az időszakban döntött a nagyobb árumennyiség beszerzése mellett, amikor azon dolgozik, hogy a jövő áruházát kialakítsa. Ez letisztult árukészletet, azaz kisebb szortimentet és az átláthatóság érdekében alacsonyabb – ezzel együtt kevesebb árut bemutató – polcokat jelent.
Mindez egyértelmű reagálás arra, hogy a jelenlegi kereskedelmi trend a keménydiszkontok felé mutat, amelyek ugyanilyen koncepcióval működnek. (Tavaly az itthoni keménydiszkontláncok közül a Penny Market 5,1 százalékos növekedést produkált, a Lidl viszont 13,5 százalékkal, az Aldi 14,8 százalékkal tudta növelni az árbevételét.) A Tesco továbbra is a vásárlói ajánlatok fejlesztésére fókuszál – válaszolta a cég lapunk kérdéseire.
A tavalyi üzleti évben a boltbezárások mellett két új boltot is nyitott a társaság, és fejlesztette online bevásárlás szolgáltatását.
A Tesco eredménykimutatása szerint a cég masszívan veszteséges, tavaly 68 milliárd forintra ugrott a mérleg szerinti vesztesége úgy, hogy az üzemi eredménye ennél nagyobb, 76 milliárd forint mínusz lett. A szokásos vállalkozási eredmény pedig 67 milliárd forint veszteséget mutatott. A cég lapunknak úgy fogalmazott: a Tesco működése alapvetően továbbra is nyereséges.
A 2014–15-ös üzleti évben a Tesco Magyarország 2,1 százalékos növekedést ért el, a veszteség az ingatlanok/tárgyi eszközök értékének csökkenésére vezethető vissza. Ez az értékcsökkenés megjelent a Tesco-csoport április 22-én nyilvánosságra hozott eredménykimutatásában is. (A mostani beszámoló július 8-i keltezésű, a cég a pénzügyi évét nem a naptár szerinti évhez igazítja – a szerk.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.