BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Másfélszeres profitot hozott tavaly a Duna House

Az értékesítésből származó nettó árbevétel 40 százalékkal, 2,3 milliárdra, míg az adózott eredmény közel 50 százalékkal, 735 millió forintra nőtt 2014-ben a Duna House-csoportnál – derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből. A közel 40 százalékos árbevétel-bővülés elsősorban a csoport fő tevékenységét adó ingatlanértékesítés növekvő tranzakciószámainak köszönhető.

– A válság ezen a piacon is éreztette hatását, de mi a megszokottól kissé eltérően reagálva inkább a továbbképzésre fókuszáltunk. Ez egyrészt lehetővé tette, hogy ne kelljen irodát bezárni, másrészt 2010-től már több ingatlant értékesítettünk, mint a válság előtt. Mindezt sikerült odáig bővíteni, hogy 2014-ben már kétszer annyi lakást adtunk el, mint 2008-ban. Bár a végleges számok még nem elérhetőek, már most jó eredményeket várunk 2015 első fél évére is – mondta el Doron Dym­schiz, aki testvérével, Guy Dym­schizcel együtt az ingatlanpiaci csoport tulajdonosa és vezetője.

Az eredményesség bővülését a közlemény szerint a cégcsoport sokrétű tevékenységének folyamatos fejlesztése tette lehetővé. Legismertebb ezek közül az ingatlanközvetítés, amelyet a csoporton belül két franchise-hálózat, a Duna House és a Smart Ingatlan végez. A cégcsoport emellett a lakóingatlan-tranzakciókhoz kapcsolódó jelzáloghitel-közvetítési piac jelentős szereplője. Az ingatlan-adásvételhez és -bérléshez kapcsolódó további szolgáltatások egészítik ki a magyarországi portfóliót.

A csoport már 2011 óta működtet – inkubátorjelleggel – irodát Csehországban, amelynek célja a nemzetközi működés lehetőségeinek és szabályainak felmérése. Ennek elsődleges tanulsága, hogy a hazai rendszert nem lehet teljes egészében átemelni eltérő adottságú ingatlanpiacokra. Az azóta összegyűlt tapasztalatok révén mára már megnyílt a lehetőség a cég csehországi tevékenységének bővítésére, illetve a környező országok piacaira való belépés is elérhető közelségbe került. Mindehhez azonban szükség van új források bevonására is.

– Célunk továbbfejleszteni a multibrand-stratégiára épülő tevékenységeinket, illetve felvásárlásokat is tervezünk. Mindemellett szerepel a tervek között egy már működő külföldi hálózat megvásárlása is. Célunk, hogy több országban is jelen legyünk, és hosszú távon az ingatlanközvetítés és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások piacán regionális szereplőkké váljunk – közölte Guy Dym­schiz társtulajdonos.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.