BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nehéz jó szakembert találni az autóiparban

Továbbra is nagy a munkaerőhiány a mérnökök, de egyre erősebben a szakmunkások, sőt a betanított munkások körében is. Az autóipari cégek éles versenyben vannak a munkaerőért, a friss diplomásokért mind a felsőfokú képzésben, mind a szakközépiskolákban – mondta Nánássy András, a Continental Automotive Hungary Kft. HR-vezetője annak kapcsán, hogy a közelmúltban rendezték meg a Formula Student Hungary hallgatói autóversenyt Győrben. A verseny a hazai autóipari szereplők számára támogatói szempontból is kiemelt jelentőségű, de az esemény kiváló lehetőség a jövő szakembereinek felkarolására.

Az egész hazai autóipar „nagyon a határán van” annak, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerőt találjon – folytatta a HR-szakértő. A verseny emellett egyre nemzetközibb. Az Y és Z generáció tagjainak nagy része 6–12 hónapot külföldön tölt tanulmányainak során vagy tanulmányainak végeztével. Ez egy olyan erős trend, amivel nem lehet szembemenni. „A Continental például úgy igyekszik ebben a nemzetközivé váló versenyben sikeresen részt venni, hogy több esetben is rögtön az iskolaévek után nemzetközi karrierlehetőségeket ajánl, akár azonnali külföldi munkakezdéssel” – tette hozzá Nánássy András.

A kutatás-fejlesztésben egyfajta Keletre tolódás érezhető a régióban, ami szintén hatással lehet a munkaerő-piaci változásokra. „A Continental-csoporton belül is fontos fejlesztések zajlanak például Romániában, de hazánk kiemelt fontosságú a cégcsoporton belül, így „mi sem panaszkodhatunk”. Tavaly több mint harmincmillió euró értékben valósított meg beruházásokat Magyarországon a Continental, és az idén várhatóan ezt a volument is meghaladja a beruházások mértéke hazánkban” – hangsúlyozta a HR-szakember, aki hozzátette, hogy a csoport leányvállalatainál hazánkban összesen több mint kétszáz fejlesztőmérnök dolgozik, jellemzően Veszprémben, Budapesten és Szegeden.

Az autóipar pedig változatlanul húzóágazatnak számít a magyar gazdaságban. A KSH adatai szerint idén júniusban a feldolgozóipar termelése 12 százalékkal emelkedett Magyarországon, viszont az autógyártók kibocsátása júniusban 21 százalékkal bővült: a közúti járművek, járműmotorok alkatrészeinek gyártásában a növekedés üteme még ennél is magasabb, 29 százalékos volt. A feldolgozóipar exportjának ráadásul felét adja ma már a járműgyártás, a kivitel 22 százalékkal nőtt a hatodik hónapban. És amíg például az autógyártók már a 2010-es átlagos havi teljesítmény kétszeresét produkálták júniusban, addig az elektronikai ipar még 80 százalék környékén tart.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.