Tegnap a San Fransisco „környéki” Bay Area néhány száz lakosa már felfedezhette a Messenger új szolgáltatását, a digitális asszisztenst, az M-et. Az új keresőszolgáltatás a Messenger telefonos applikációjába épül be, és az első képek tanúsága szerint a felhasználóknak ajánlatokat is tesz, hogy miben tud segíteni: lehet étteremben asztalt foglalni, születésnapi ajándékot keresni a házastársnak, vagy egy könyvet választani a hétvégére. A dolog azért érdekes igazán, mert a kereső vissza is kérdez: nemcsak ajánlja az éttermet, és lefoglalja az asztalt, de ha kell, megrendeli a taxit is.
David Marcus, a Facebook üzenetszolgáltatásokért felelős alelnöke azt nyilatkozta a Wired.com-nak, hogy az M több lesz, mint egy hagyományos digitális segítő, hiszen a mesterséges intelligencia mellett élő emberek is segítik majd a feladatok elvégzését. Intelligens keresőből azért van bőven, az Apple Sirije, a Google Now vagy a Microsoft Cortanája is kihasználja a szuperszámítógépek erejét, mások – így például a TaskRabbit vagy a Magic – pedig élőerőt alkalmaznak a kérések teljesítésére. A Facebook új szolgáltatása egy hibrid, a munkatársak tanítják is a gépeket, és ellenőrzik a válaszokat. Ugyanúgy kell csetelni vele, mint bárki mással: a normális nyelvet kell használni, és ugyanúgy válaszolni az üzenetekre.
Marcus nem titkolja: a cél az, hogy a Messenger legyen az első dolog, amit valaki megnyit a mobilon. Az esélyek nem rosszak: a Facebook nemcsak megőrizte vezető helyét a mobilapplikációk között az amerikai piacon (több mint havi százmillió egyedi látogatóval), de sikerült közel ennyi látogatót hoznia a Messenger számára is. A cég alelnöke szerint a társaság ennek ellenére hátrányban van a versenytársaival szemben, hiszen nincs saját mobiltelefonos operációs rendszere (amellyel a keresőjét rá tudja erőltetni a felhasználókra, mint az Apple, a Google vagy a Microsoft).
Ha az M hatékonyabb segítségével meggyőzi a felhasználókat, a Facebook nagyot kaszálhat. A keresési piac tarolása ugyanis pénzt jelent: akár jutalékot a tranzakciók után, de hirdetési bevételt is, hiszen nem lesz mindegy, milyen szolgáltatást vagy terméket ajánl a gép. A szándék gyakran vezet vásárláshoz, megrendeléshez – magyarázta David Marcus, aki szerint ez végtelenített pénztermelési lehetőség a Facebook számára. Az egy éve (2014 júniusában) szerződött alelnök ezzel a húzással beválthatja a szerződtetéséhez fűzött reményeket is: Marcust a PayPal elnök-vezérigazgatói székéből csábította el a Facebook, hogy a felhasználók magas számából valódi profitot csináljon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.