A GVH múlt év augusztus 25-én indított versenyfelügyeleti eljárást a Booking.com B.V.-vel szemben, miután észlelte, hogy a cég tevékenysége népszerűsítésére egyes hirdetéseiben a "Garantált a legjobb ár" kifejezést alkalmazza. Kérdéses volt, hogy a fogyasztók objektív képet alkothatnak-e arról, hogy más szolgáltatónál történő szállásfoglalás esetén a www.booking.com weboldalon lévő árakhoz képest hasonló vagy attól kedvezőbb árat érhetnek-e el.
A most közzétett végzés megállapítja, hogy a booking.com honlapon a "Garantált legjobb ár" hiperlink minden esetben aktív felület. A kurzort efelé mozgatva, az alábbi szöveg lesz látható: "Célunk, hogy Ön mindig a legkedvezőbb áron foglalhasson a Booking.com oldalán. Amennyiben foglalása után a mi árainknál kedvezőbbet talál bármely más weboldalon, tudassa velünk!
Egyszerűen csak adja meg a weboldal címét és mi minden jogos igény esetén az alacsonyabb árhoz igazítjuk árainkat. A legjobb ár garanciája azt jelenti, hogy Ön garantáltan az adott időszak legalacsonyabb árain foglalhat szállást! Ha valamely más weboldal ugyanazokra a dátumokra alacsonyabb áron kínálja ugyanazt a szállást, késedelem nélkül vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal. Árunkat a másik ajánlathoz igazítjuk."
Az eljáró versenytanács indoklása kifejti: az ügyben nem nyert bizonyítást az, hogy a fogyasztók megtévesztésére, az ügyleti döntésük jogszerűtlen befolyásolására lenne alkalmas a "Garantált a legjobb ár" üzenet. Mivel a kereskedelmi gyakorlat megtévesztésre, illetve az ügyleti döntés tisztességtelen befolyásolására való alkalmasságának megítéléséhez szükséges információk az eljárásban nem álltak rendelkezésre, ezért a versenytanács az eljárást megszüntette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.