BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az utolsó Flirt vonat is megérkezett a MÁV-Starthoz

Az utolsó Flirt motorvonatot is átadta a svájci Stadler Bussnang AG a MÁV-Start Zrt.-nek, így már mind a 42 szerelvény határidőre megérkezett a vasúttársaságoz.

A GYSEV Zrt.-hez pedig már áprilisban megérkezett a hat Flirt vonat. A két vasúttársaság még 2012-ben közösen írta ki az összességében 48 motorvonat szállítására vonatkozó pályázatát, a szerződést pedig 2013-ban írták alá a tendernyertes svájci céggel.

Az első motorvonat 2014-ben érkezett a MÁV-Starthoz, amelynek már volt hatvan Flirt szerelvénye, így ezek száma mostanra 102-re emelkedett, miközben a GYSEV Zrt.-é tízre. A 48 Flirt motorvonat összértéke mintegy 267 millió euró, amelyet 85 százalékban uniós támogatásból, 15 százalékot pedig hazai forrásból fedeztek.

A beszerzéseknek köszönhetően az elmúlt években jelentősen nőtt a két vasúttársaság versenyképessége – mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a hétfői eseményen. Az új szerelvények a budapesti elővárosi vonalakon közlekednek majd, az ott járó vonatok pedig átkerülnek a keleti országrészbe – tette hozzá az államtitkár.

A budapesti elővárosi forgalomban évente 34 millió­an utaznak, ami egynegyede a MÁV-Start éves utasszámának – mondta Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója, s azt is hozzátette, hogy az új járművek karbantartását a MÁV saját maga végzi. Az új motorvonatok közlekedtetése a szolgáltatási színvonal emelkedésével, az utasszám növekedésével jár, és javítja a vasutasok munkakörülményeit – emelte ki Csépke.

A GYSEV-nél már beigazolódott az utaszsám növekedése, hisz például a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vonalon, vagyis ahol az új Flirtek járnak, hat százalékkal nőtt az utasok száma, miközben más vonalakon ennek felével. Részben az új vonatoknak is köszönhetően csökkent a menetidő is – tette hozzá Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója.

A kormány a 2014–2020-as uniós költségvetési időszakban több mint 150 milliárd forintot fordít az elővárosi közlekedés fejlesztésére, egyebek között motorvonatok beszerzésére. Felújítják a pályaudvarokat is, és növelik a kapacitást – tette hozzá Tasó. A vasúti járműpark megújítása tehát folytatódik, és a Stadler további 21 motorvonatot szállít a MÁV-Starnak, amelyből hatot 2015 októberéig, a további 15-öt pedig 2016 decemberéig ad át. Közben hamarosan a GYSEV-nek is 10 új motorvonat beszerzésére nyílik lehetőség.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.