BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hat a reklám a magyarokra

Többen bíznak a reklámokban a magyarok közül, mint az uniós átlag, de inkább a barátok ajánlásának hisznek.

Az európai átlagnál Magyarországon 10 százalékponttal nagyobb azok aránya, akik bíznak a reklámokban, ugyanakkor túlnyomórészt továbbra is a barátok és rokonok ajánlása a leghitelesebb reklám – derül ki a Nielsen legfrissebb felméréséből.

A magyar vásárlók 68 százaléka a vállalatok, márkák saját weboldalaiban bízik, 62 százalékuk más fogyasztók online posztjaira támaszkodik, valamint 56 százalék azok aránya, akik valamely médiumban olvasott vagy hallott szerkesztőségi véleményt tartanak hitelesnek. A magyar válaszadók 54 százaléka a márka által szponzorált reklámokban, 55 százalékuk a megrendelt e-mailben bízik, és csupán a megkérdezettek 47 százaléka véli úgy, hogy az online keresőkben, illetve a termék tévéműsorban való megjelenítése hiteles.

A felmérés rámutatott arra is, hogy az online formátumok terjedése nem rombolja a hagyományos csatornák iránti bizalmat, a tévé, az újságok és a magazinok továbbra is a fogyasztók többsége által hitelesnek tekintett reklámhordozók. Világszerte a válaszadók 63 százaléka nézi bizalommal a tévéreklámokat, 60 százalék tartja megbízhatónak az újságokat és 58 százalékuk a magazinok hirdetését, ami csupán 2 százalékkal alacsonyabb, mint két évvel ezelőtt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.