Internetszolgáltatással egészítheti ki kínálatát az Antenna Hungária (AH) Zrt. – értesült piaci forrásból a Világgazdaság. Az AH stratégiai tervében megfogalmazott üzletfejlesztési irányok továbbra is napirenden vannak – mondta lapunknak Tóth András, a társaság kommunikációs igazgatója, aki azonban további konkrétumokat és részleteket nem árult el.
Az AH saját infrastruktúrája – a DVB-T (Digital Video Broadcasting-Terrestrial, vagyis a digitális földfelszíni televíziós műsorterjesztés) –, ahogyan a műholdas szolgáltatóké általában, nem igazán alkalmas a „visszirányú” jel továbbításra, ezért a műsorterjesztéssel foglalkozó vállalkozás vélhetően valamely partner vagy partnerek bevonásával fogja az internetszolgáltatást nyújtani. Információnk szerint az is biztos, hogy nem a most formálódó 450 MHz-es hálózat révén fog internetszolgáltatásba a cég, amelynek kiépítésében egyébként szerepet játszik az AH is.
Az AH a mikrohullámú technológiára épülő távközlési szolgáltatások mellett alapvetően analóg rádió- és digitális televíziós műsorterjesztéssel foglalkozik. Ez utóbbi keretében ma körülbelül 750 ezer háztartásban használják – elsődlegesen – az ingyenesen elérhető televíziós csatornákat, bár ennél többen is használhatják, például második-harmadik televíziókon vagy a nyaralókban. Mindeközben 112 ezer háztartásban érhetők el a fizetős, MinDig TV Extra programcsomagok.
Az AH 2008-ban, 12 évre, vagyis 2020-ig nyerte el a DVB-T szolgáltatás jogát, amelynek keretében jelenleg öt úgynevezett multiplexet működtet. Ezeknek az infrastruktúrája – a digitális átállás keretében, amelyre összesen körülbelül 25 milliárd forintot költött az AH – mára gyakorlatilag teljes egészében kiépült. Ezek közül négy az ország lakosságának 99 százalékát „éri el”, míg az ötödik multiplex 97 százalékos lefedettségű – mondta Tóth.
Egy-egy multiplexen egyenként – a tartalom tömörítésétől függően – 12-13 televíziós csatorna juttatható el normál felbontásban, így jelenleg az AH 58 televíziós műsort sugároz, amelyből kilenc ingyenesen érhető el, legutóbb az M4 Sport csatorna került az ingyenesen fogható portfólióba, HD-minőségben. Az AH-nak van még egy, a digitális rádióműsorok továbbítására alkalmas platformja is (DAB+), ez egy ideje kísérleti fázisban van, mivel egyelőre nincsenek szerződött partnerei a cégnek.
Az AH a nagyközönség számára tehát jelenleg „csak” televíziós műsorokat juttat el, miközben a felhasználók többsége ma már csomagokban vásárol televízió-, telefon- és internetszolgáltatásokat. Ahhoz, hogy a cég a szolgáltatások versenyében helyt tudjon állni, a televíziós tartalom mellett más termékeket is ajánlania kell ügyfeleinek, akiknek egy része (főleg a fizetős MinDig TV Extrát választók) egyre nagyobb számban tartana igényt más szolgáltatásokra is. Az is a portfolió bővítésére ösztönözheti a céget, hogy mindezek mellett más piaci szereplők is hasonló lépésekre készülnek.
Napjainkban egy kézből a Telekom-csoport vezetékes és mobiltelefon, tévé-, vezetékes és mobilinternet-szolgáltatást képes nyújtani – saját infrastruktúrán. A T-Sat termékét választók viszont a Telekom-csoportnak köszönhetően szintén hozzájuthatnak más szolgáltatáshoz. Úgy tudjuk, hasonló partneri kapcsolatban gondolkodik a UPC Direct is, hogy e cég is több terméket kínálhasson egy csomagban. Az infrastruktúrája révén az UPC Magyarország önmaga is képes vezetékes tévé-, telefon- és internetszolgáltatásra, miközben egy partner bevonásával e cég is kínál mobilszolgáltatást. Hasonlóan az Invitelhez, miközben a Digi is hasonló utat jár, vagyis mindkét cég a saját hálózatának köszönhetően tud a tévé-, telefon- és vezetékes internetszolgáltatást nyújtani, partnerekkel pedig mobilszolgáltatást is kínálnak, de a Digi épp arra készül, hogy saját infrastruktúrával jelenjen meg a mobil távközlési piacon is. A Telekom melletti két nagy mobiltelefon-szolgáltató, a Telenor és a Vodafone is szolgáltat telefont és mobil internetet, miközben a televíziós tartalmak továbbításának jövőjét már inkább az internetben látják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.