BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Internetet is kínálna az Antenna Hungária

Az ügyfelek ma már csomagban vásárolnak távközlési szolgáltatásokat, ezért csak azok őrizhetik meg a pozíciójukat, amelyek egyszerre több terméket árulnak. Ezért vág bele az Antenna Hungária is az internetszolgáltatásba.

Internetszolgáltatással egészítheti ki kínálatát az Antenna Hungária (AH) Zrt. – értesült piaci forrásból a Világgazdaság. Az AH stratégiai tervében megfogalmazott üzletfejlesztési irányok továbbra is napirenden vannak – mondta lapunknak Tóth András, a társaság kommunikációs igazgatója, aki azonban további konkrétumokat és részleteket nem árult el.

Az AH saját infrastruktúrája – a DVB-T (Digital Video Broadcasting-Terrestrial, vagyis a digitális földfelszíni televíziós műsorterjesztés) –, ahogyan a műholdas szolgáltatóké általában, nem igazán alkalmas a „visszirányú” jel továbbításra, ezért a műsorterjesztéssel foglalkozó vállalkozás vélhetően valamely partner vagy partnerek bevonásával fogja az internetszolgáltatást nyújtani. Információnk szerint az is biztos, hogy nem a most formálódó 450 MHz-es hálózat révén fog internetszolgáltatásba a cég, amelynek kiépítésében egyébként szerepet játszik az AH is.

Az AH a mikrohullámú technológiára épülő távközlési szolgáltatások mellett alapvetően analóg rádió- és digitális televíziós műsorterjesztéssel foglalkozik. Ez utóbbi keretében ma körülbelül 750 ezer háztartásban használják – elsődlegesen – az ingyenesen elérhető televíziós csatornákat, bár ennél többen is használhatják, például második-harmadik televíziókon vagy a nyaralókban. Mindeközben 112 ezer háztartásban érhetők el a fizetős, MinDig TV Extra programcsomagok.

Az AH 2008-ban, 12 évre, vagyis 2020-ig nyerte el a DVB-T szolgáltatás jogát, amelynek keretében jelenleg öt úgynevezett multiplexet működtet. Ezeknek az infrastruktúrája – a digitális átállás keretében, amelyre összesen körülbelül 25 milliárd forintot költött az AH – mára gyakorlatilag teljes egészében kiépült. Ezek közül négy az ország lakosságának 99 százalékát „éri el”, míg az ötödik multiplex 97 százalékos lefedettségű – mondta Tóth.

Egy-egy multiplexen egyenként – a tartalom tömörítésétől függően – 12-13 televíziós csatorna juttatható el normál felbontásban, így jelenleg az AH 58 televíziós műsort sugároz, amelyből kilenc ingyenesen érhető el, legutóbb az M4 Sport csatorna került az ingyenesen fogható portfólióba, HD-minőségben. Az AH-nak van még egy, a digitális rádióműsorok továbbítására alkalmas platformja is (DAB+), ez egy ideje kísérleti fázisban van, mivel egyelőre nincsenek szerződött partnerei a cégnek.

Az AH a nagyközönség számára tehát jelenleg „csak” televíziós műsorokat juttat el, miközben a felhasználók többsége ma már csomagokban vásárol televízió-, telefon- és internetszolgáltatásokat. Ahhoz, hogy a cég a szolgáltatások versenyében helyt tudjon állni, a televíziós tartalom mellett más termékeket is ajánlania kell ügyfeleinek, akiknek egy része (főleg a fizetős MinDig TV Extrát választók) egyre nagyobb számban tartana igényt más szolgáltatásokra is. Az is a portfolió bővítésére ösztönözheti a céget, hogy mindezek mellett más piaci szereplők is hasonló lépésekre készülnek.

Napjainkban egy kézből a Telekom-csoport vezetékes és mobiltelefon, tévé-, vezetékes és mobilinternet-szolgáltatást képes nyújtani – saját infrastruktúrán. A T-Sat termékét választók viszont a Telekom-csoportnak köszönhetően szintén hozzájuthatnak más szolgáltatáshoz. Úgy tudjuk, hasonló partneri kapcsolatban gondolkodik a UPC Direct is, hogy e cég is több terméket kínálhasson egy csomagban. Az infrastruktúrája révén az UPC Magyarország önmaga is képes vezetékes tévé-, telefon- és internetszolgáltatásra, miközben egy partner bevonásával e cég is kínál mobilszolgáltatást. Hasonlóan az Invitelhez, miközben a Digi is hasonló utat jár, vagyis mindkét cég a saját hálózatának köszönhetően tud a tévé-, telefon- és vezetékes internetszolgáltatást nyújtani, partnerekkel pedig mobilszolgáltatást is kínálnak, de a Digi épp arra készül, hogy saját infrastruktúrával jelenjen meg a mobil távközlési piacon is. A Telekom melletti két nagy mobiltelefon-szolgáltató, a Telenor és a Vodafone is szolgáltat telefont és mobil internetet, miközben a televíziós tartalmak továbbításának jövőjét már inkább az internetben látják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.