Egyetlen konszern frankfurti megjelenése akár 25-30 millió eurós költséget jelent, ezért egyre többen szelektálnak, és csak azokon jelennek meg, amelyek az eladási volumen szempontjából is fontos piacokon vannak. A kínai tulajdonú Volvo például kihagyta Frankfurtot, mert inkább a célpiacokra, tehát Kínára és az USA-ra fókuszál, ezért inkább Pekingben, illetve Sanghajban, valamint Detroitban állítja ki újdonságait.
Hasonló lépést fontolgatnak más konszernek is, de az biztos, hogy a németek még sokáig nem hagyják Frankfurtot, amely piaci és publicitási szempontból is fontos, hiszen itt megjelennek a legfontosabb szaklapok, gazdasági újságok és hírportálok zsurnalisztái. Nem véletlenül nagy a felhozatal, bár igaz, meglepetéseket nem hozott az idei kiállítás, mert a nagy hírversenyben egymást megelőzve ömlöttek a szöveges és képes információk.
Korábban még betartották a menetrendet a gyártók, és újdonságaik premierjét az éppen aktuális tavaszi vagy őszi nemzetközi show-ra időzítették, ma már annyira erős a verseny, hogy olykor heteket előrerohannak a publikálással, működnek a klasszikus forgatókönyvek: először csak néhány részletet közölnek vázlat vagy fotó formájában a premierig titkolt modellről, aztán jönnek a ponyvával letakart képek.
A lényeg, hogy pattanásig feszítsék a húrt a premierig, vagyis hogy minél nagyobb legyen az érdeklődés az újdonságok iránt. A szerencsésebb szakírók már hónapokkal korábban vezethették a mintás matricákkal megtévesztésig tapétázott előszériás autókat, amelyek még finoman szólva nem tökéletesek, szóval még van mit csiszolni rajtuk a sorozatgyártásig és persze a premierig.
A frankfurti Nemzetközi Autókiállítás rendezői száz premiermodellt ígértek a megnyitó előtt, ám ez enyhén szólva túlzás, jó, ha a fele igaz. Új autóból persze ezer is parkol a pavilonokban, hiszen több színben is meg akarják mutatni a gyártók, mivel mindenkinek más tetszik.
Kétségtelenül világpremier az 1919-ben alapított, majd 1961-ben csődbe ment és tavaly feltámasztott Borgward márka első újkori autója, a BX7-es, amely nem véletlenül sportterepjáró, hiszen világszerte ez a legdinamikusabban fejlődő piaci szegmens.
Formáját esztétikailag elemezni felesleges, mert a külső megítélése ízlés dolga, de az nagyon látszik, hogy a kínai pénzügyi hátterű cég többségében német mérnököket alkalmaz, s ez rányomja a bélyegét a dizájnra, amelyben erős Audi-hatást érezni. Az ezerfős stuttgarti központban dolgozik a Carl F. W. Borgward unokája, a márkafeltámasztó Christian Borgward, aki már évtizede gyerekkori álmának megvalósításán dolgozik.
Az SUV-szegmensben persze erős a mezőny, Frankfurtban tartotta világpremierjét a Jaguar az F-Pace sportterepjáróval, amely kalandos utazásokra, elegáns megjelenésekre és persze rekordattrakciókra is alkalmas: lásd 360 fokos vurstlibukfenc a hullámvasútszerű pályán. Sok vitát váltott ki megjelenésével a VW-csoporthoz tartozó Bentley, amelynek Bentayga modellje sportos teljesítményeket ígér arisztokratikus, de kissé anakronisztikus ruhában.
Hagyományos királyi beszállítóhoz hűen a világ leggyorsabb és legdrágább luxusterepjárójának első példányát a brit birodalom királynéja kapja. Megújult a német cégcsoport, vagyis a VW AG kisebb, ám tömegek által is elérhető modellje, a Tiguan, amely abban hasonlít arisztokratikus testvéréhez, hogy mindegyiknek Győr a motorbeszállítója.
A Honda prémiummárkája, az Infiniti a Q30-assal, a Toyota leányvállalata, a Lexus az RX-szel jelent meg Frankfurtban, ahol először láthatta a nagyközönség az amerikai kontinensen már sikeres Ford Edge sportterepjárót, amelyet az X1-es formájában a BMW sem hagyott ki, ahogy a megújult Kia Sportage és a Hyundai Santa Fe.
A különlegességek között vezet a legolcsóbbnak meghirdetett Rolls-Royce: a BMW-konszernhez tartozó márka legkisebbje, a Dawn 5,3 méteres hosszú, és átszámítva 108 millió forintba kerül. Nyitott modelljét a cég a világ legmerevebb karosszériájú és legcsendesebb ponyvatetőseként hirdeti, a műszerfalon analóg Breitling óra mutatja az időt, küszöbjén fémtábla jelzi, hogy ez a Rolls is kézimunkával készült.
A sorozatgyártásúak közül fontos piaci szereplő lesz a kompaktok szegmensében, vagyis a Golf kategóriában induló új Opel Astra, természetesen csak szentgotthárdi motorokkal, és Renault Mégane, valamint a Swiftnél kicsit nagyobb Balenóval próbálkozó Suzuki. A Renault is feljebb terjeszkedik a Talisman kombival.
A Ferrari-motoros Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio igazi sportkocsi, mert az 510 lóerős maranellói motor a hátsó kerekeket hajtja, nem véletlenül sikerült 7 perc 39 másodperc alatt megtennie a 26 kilométer hosszú és 170 kanyarral tarkított Nürburgring pályát, így a Zöld Pokol leggyorsabb lépcsőshátú rekordere. A Ferrari a 488-as Spidert dobta be.
A hibrid osztály eminense, az immár tizennyolcadik éves Prius teljesen megújult, ahogy a Honda Civic Tourer Active Life tanulmánya, amely autós bringásoknak ideális modellel jelentkezett. Természetesen van több e-drive villanyautó (2-es Activ Tourere, 3-as és X5-ös) a BMW standján, ezeket csak a matrica meg a konnektorba dugott kábel különbözteti meg a normál változattól, de a nagyközönség inkább vevő az új 7-esre, amelyet a hazaiak nem kis része nemcsak csodálni, de megfizetni is képes. Jóval olcsóbb és elérhetőbb árú az elődnél hosszabb új Clubman Mini.
Vannak igazán látványos távol-kelet darabok: a Honda az autó és motorkerékpár mixeként mutatta be a Project 2+4-est. Ijesztő gépezet az N2025-ös Hyundai: a villamos hajtású Vision Gran Turismo áramellátását hidrogénnel táplált üzemanyagcella biztosítja, feltöltött kondenzátorával pedig gyorsuláskor 884 lóerőnyi teljesítménnyel gazdálkodhat a pilóta, aki persze csak ringeken száguldhat majd a koreai szörnyeteggel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.