BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mobilszolgáltatással is próbálkozik a Xiaomi

Komoly képességű, ugyanakkor igen olcsó okostelefonjaival vívott ki magának jelentős ismertséget a kínai Xiaomi, és szerzett igen szép szeletet a mobilok piacán, és a társaság most tovább erősíti ezt az imázst. A cég bejelentette, hogy Mi 4c néven egy új készüléket dob piacra, amelyet kimondottan a kínai fogyasztóknak szánnak. A vállalat csúcsterméke, az Mi 4 kissé „lebutított” verziója meglepően jó ár–érték-aránnyal hívja fel magára a figyelmet. Az eszköz ugyanis az első olyan a Xiaomi történetében, amely a Qualcomm Snapdragon 808 csipet kapja, 13 megapixeles hátoldali és 5 megapixeles előoldali kamerával látták el, emellett az alapverzióban is 2 gigabájt RAM és 16 gigabájtnyi tárhely található. Az ár ugyanakkor mindössze 200 dollár az olcsóbb változatnál, de a 32 gigabájtos eszközt is meg lehet szerezni mindössze 235 dollárért.

A kínai vállalat azonban nemcsak az olcsó készülékkel, hanem azzal is sokkolja a riválisait, hogy virtuális mobilszolgáltatóként is megkezdi működését. A Xiaomi közlése szerint a Mi Mobile néven futó szolgáltatás keretében kezdetben két ajánlat lesz elérhető. Az egyik konstrukcióban a fogyasztó a felhasználásnak megfelelően fizet, vagyis a számla végösszege teljesen a beszélt percektől, küldött SMS-ek számától, illetve a felhasznált adatmennyiségtől függ. A másik, havonta mintegy 10 dollárba kerülő ajánlat pedig az alapcsomag, amely 3 gigabájtnyi adatforgalmat tartalmaz, azonban a hívások után ugyanúgy kell percdíjat fizetni.

A Xiaomi nagyjából 34,7 millió okosmobilt tudott eladni az első fél évben, ezeknek a túlnyomó részét Kínában vásárolták meg. A most bemutatott új készülékkel, illetve a virtuális mobilszolgáltatói tevékenység elindításával újabb lendületet vehet a cég értékesítése Kínában.

A társaság sikerének titka a viszonylag olcsó, mégis nagy teljesítményű okostelefonok mellett az újszerű és az eddigi eredmények alapján igencsak működőképes marketingben rejlik. A vállalat ugyanis a közösségi média, valamint különleges aktivitások révén főként a szájreklám erejére épít. De nem állnak távol tőlük a különleges bevezetési akciók sem, júliusban például, malajziai és szingapúri piacra lépésekor az Uberrel fogott össze. A kezdeményezés keretében a fogyasztók az Uber felületén keresztül vehették meg a Xiaomi telefonokat, amelyeket aztán a mobilos fuvarrendelő alkalmazást működtető céggel szerződésben álló sofőrök gyorsan ki is szállítottak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.