Komoly képességű, ugyanakkor igen olcsó okostelefonjaival vívott ki magának jelentős ismertséget a kínai Xiaomi, és szerzett igen szép szeletet a mobilok piacán, és a társaság most tovább erősíti ezt az imázst. A cég bejelentette, hogy Mi 4c néven egy új készüléket dob piacra, amelyet kimondottan a kínai fogyasztóknak szánnak. A vállalat csúcsterméke, az Mi 4 kissé „lebutított” verziója meglepően jó ár–érték-aránnyal hívja fel magára a figyelmet. Az eszköz ugyanis az első olyan a Xiaomi történetében, amely a Qualcomm Snapdragon 808 csipet kapja, 13 megapixeles hátoldali és 5 megapixeles előoldali kamerával látták el, emellett az alapverzióban is 2 gigabájt RAM és 16 gigabájtnyi tárhely található. Az ár ugyanakkor mindössze 200 dollár az olcsóbb változatnál, de a 32 gigabájtos eszközt is meg lehet szerezni mindössze 235 dollárért.
A kínai vállalat azonban nemcsak az olcsó készülékkel, hanem azzal is sokkolja a riválisait, hogy virtuális mobilszolgáltatóként is megkezdi működését. A Xiaomi közlése szerint a Mi Mobile néven futó szolgáltatás keretében kezdetben két ajánlat lesz elérhető. Az egyik konstrukcióban a fogyasztó a felhasználásnak megfelelően fizet, vagyis a számla végösszege teljesen a beszélt percektől, küldött SMS-ek számától, illetve a felhasznált adatmennyiségtől függ. A másik, havonta mintegy 10 dollárba kerülő ajánlat pedig az alapcsomag, amely 3 gigabájtnyi adatforgalmat tartalmaz, azonban a hívások után ugyanúgy kell percdíjat fizetni.
A Xiaomi nagyjából 34,7 millió okosmobilt tudott eladni az első fél évben, ezeknek a túlnyomó részét Kínában vásárolták meg. A most bemutatott új készülékkel, illetve a virtuális mobilszolgáltatói tevékenység elindításával újabb lendületet vehet a cég értékesítése Kínában.
A társaság sikerének titka a viszonylag olcsó, mégis nagy teljesítményű okostelefonok mellett az újszerű és az eddigi eredmények alapján igencsak működőképes marketingben rejlik. A vállalat ugyanis a közösségi média, valamint különleges aktivitások révén főként a szájreklám erejére épít. De nem állnak távol tőlük a különleges bevezetési akciók sem, júliusban például, malajziai és szingapúri piacra lépésekor az Uberrel fogott össze. A kezdeményezés keretében a fogyasztók az Uber felületén keresztül vehették meg a Xiaomi telefonokat, amelyeket aztán a mobilos fuvarrendelő alkalmazást működtető céggel szerződésben álló sofőrök gyorsan ki is szállítottak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.