Egy lépéssel megint közelebb került a Ferrari a tőzsdéhez: az Allen & Company, a BNP Paribas, a JP Morgan és a Mediobanca is bejelentette az USA értékpapír- és tőzsdefelügyeletének (SEC), hogy aláíróként részt vesznek az Automoblil Ferrari NV tőzsdére vitelében. (A BofA Merrill Lynch és a Banco Santander már korábban jelezte ebbéli szándékát, a globális koordinátor UBS mellett.)
A Fiat Chrysler Automobiles- (FCA) csoporthoz tartozó sport- és versenyautó-gyártó várhatóan október második felében debütál a Wall Streeten – közölte nemrég a Reutersszel az FCA elnöke, John Elkann. A csoportot ellenőrző Agnelli családhoz tartozó Elkann nem válaszolt arra kérdésre, hogy az IPO révén várhatóan 10 milliárd dollár fölé értékelik-e a Ferrarit, amint arra az FCA vezérigazgatója, Sergio Marchionne korábban célzott.
Az biztos, hogy a Ferrarinak csak a 10 százalékét viszik tőzsdére, mégpedig úgy, hogy ezzel az FCA tulajdoni hányada csökken 80 százalékra; a maradék 10 százalék továbbra is alapító Enzo Ferrari fia, Piero Ferrari kezében marad. (A Reuters olasz kiadása szerint az is felmerült, hogy a milánói tőzsdére is bevezetik majd a Ferrarit, de erről még nincsenek konkrétumok. Az egész európai autóipart megrendítő VW-botrány aligha befolyásolja majd a tőzsdei terveket – mondták az Il Sole Radiocor olasz gazdasági rádiónak nyilatkozó elemzők.)
Az IPO miatt semmiképpen sem fog megváltozni a Ferrari – igyekezett a cég már korábban is megnyugtatni azokat, akik a brand exkluzivitását féltették a tőzsdei jelenléttel együtt járó növekedési kényszertől. (Ilyen aggályoknak adott hangot mások mellett a Ferrari feltámasztásában nagy szerepet játszó korábbi elnök, Luca di Montezemolo is.) A sportkocsik továbbra is kizárólag az olaszországi Maranellóban készülnek majd, leépítésektől pedig egyáltalán nem kell tartani, sőt a növekvő igények inkább létszámbővítést igényelnének.
A Ferrari éves kapacitása elvben hétezer autó, de az elmúlt 12 hónapban 7225 új kocsi talált gazdára, a cég pedig 2,7 milliárd euró bevételt és 265 milliós profitot hozott. A várólista továbbra is több hónapos lehet – különösen ha valaki személyre szabott kocsit akar –, a mostani belépő modell, a California Spider ára 200 ezer dollár körül van. A társaság 2017-ig egy sor új modellt készül piacra dobni, köztük egy új belépő szintű GT-t, alig 175 ezer dollár körüli áron.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.