BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagybankok tolják be a tőzsdére a Ferrarit

Egy lépéssel megint közelebb került a Ferrari a tőzsdéhez: az Allen & Company, a BNP Paribas, a JP Morgan és a Mediobanca is bejelentette az USA értékpapír- és tőzsdefelügyeletének (SEC), hogy aláíróként részt vesznek az Automoblil Ferrari NV tőzsdére vitelében. (A BofA Merrill Lynch és a Banco Santander már korábban jelezte ebbéli szándékát, a globális koordinátor UBS mellett.)

A Fiat Chrysler Automobiles- (FCA) csoporthoz tartozó sport- és versenyautó-gyártó várhatóan október második felében debütál a Wall Streeten – közölte nemrég a Reutersszel az FCA elnöke, John Elkann. A csoportot ellenőrző Agnelli családhoz tartozó Elkann nem válaszolt arra kérdésre, hogy az IPO révén várhatóan 10 milliárd dollár fölé értékelik-e a Ferrarit, amint arra az FCA vezérigazgatója, Sergio Marchionne korábban célzott.

Az biztos, hogy a Ferrarinak csak a 10 százalékét viszik tőzsdére, mégpedig úgy, hogy ezzel az FCA tulajdoni hányada csökken 80 százalékra; a maradék 10 százalék továbbra is alapító Enzo Ferrari fia, Piero Ferrari kezében marad. (A Reuters olasz kiadása szerint az is felmerült, hogy a milánói tőzsdére is bevezetik majd a Ferrarit, de erről még nincsenek konkrétumok. Az egész európai autóipart megrendítő VW-botrány aligha befolyásolja majd a tőzsdei terveket – mondták az Il Sole Radiocor olasz gazdasági rádiónak nyilatkozó elemzők.)

Az IPO miatt semmiképpen sem fog megváltozni a Ferrari – igyekezett a cég már korábban is megnyugtatni azokat, akik a brand exkluzivitását féltették a tőzsdei jelenléttel együtt járó növekedési kényszertől. (Ilyen aggályoknak adott hangot mások mellett a Ferrari feltámasztásában nagy szerepet játszó korábbi elnök, Luca di Montezemolo is.) A sportkocsik továbbra is kizárólag az olaszországi Maranellóban készülnek majd, leépítésektől pedig egyáltalán nem kell tartani, sőt a növekvő igények inkább létszámbővítést igényelnének.

A Ferrari éves kapacitása elvben hétezer autó, de az elmúlt 12 hónapban 7225 új kocsi talált gazdára, a cég pedig 2,7 milliárd euró bevételt és 265 milliós profitot hozott. A várólista továbbra is több hónapos lehet – különösen ha valaki személyre szabott kocsit akar –, a mostani belépő modell, a California Spider ára 200 ezer dollár körül van. A társaság 2017-ig egy sor új modellt készül piacra dobni, köztük egy új belépő szintű GT-t, alig 175 ezer dollár körüli áron.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.