Ötven dollárba (14 ezer forintba) kerülő táblagépet dob piacra az Amazon még a karácsonyi vásárlási időszak előtt. A hatcolos készülék feleannyiba kerül majd, mint a társaság eddigi legolcsóbb, hasonló méretű tabletje. A lépés arra utal, hogy a cég drágább eszközei nem hozták az előzetesen várt eladási számokat, ezért megoldást keresnek a forgalom felpörgetésére. Az ár önmagában rendkívül versenyképes – az amerikai piacon az egyik legolcsóbb, de globális szinten is igen alacsonynak számít –, azonban a tapasztalatok azt mutatják, hogy a fogyasztók vásárlási döntéseiben egyre kevésbé számít döntőnek ez a tényező. Emellett a táblagépeknél kimondottan kicsinek számító kijelző sem lesz feltétlenül vonzó azoknak a felhasználóknak, akik filmeket, tévéműsorokat is néznének tabletjükön. A rendkívül alacsony ár természetesen azt is jelenti, hogy legfeljebb minimális profitja lehet a cégnek az új táblagépen, és inkább a piaci rész megtartása, esetleg növelése indokolhatja az eszköz bevezetését. Az Amazon hardverrészlegének nehézségeit jól mutatja, hogy a vállalat korábban bejelentette, októberben 170 millió dolláros értékcsökkenési leírásra kényszerül az el nem adott készülékek miatt. Az Amazon a hírek szerint egy 8 és egy 10 colos készüléket is piacra dob a közeljövőben, azonban ezeknek az árazásáról egyelőre nem állnak rendelkezésre információk.
A táblagépek globális piaca a 2013-as nagy fellendülést követően zsugorodásnak indult, a második negyedévben például csak 44,7 millió táblagépet adtak el világszerte az IDC adatai szerint, ez 7 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A piackutató cég elemzése szerint a fejlesztéseknek köszönhetően jelentősen megnőtt az eszközök életciklusa, így a felhasználók már ritkábban cserélik le táblagépeiket. Emellett egyre nagyobb kihívást jelentenek az egyéb termékkategóriák, mint például az 5,5 és 7 hüvelyk közötti kijelzővel ellátott phabletek, amelyek az okostelefonok és a tabletek között helyezkednek el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.