BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem talált kartellgyanút az M4-es autópálya építésénél a GVH

Megbukott a gyanú, amire hivatkozva a kormány leállíttatta az M4-es autópálya kivitelezését.

Megbukott az a gyanú, amire hivatkozva a kormány leállíttatta az M4-es autópálya kivitelezését. A Miniszterelnökség még áprilisban tett bejelentést a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH) kartellgyanú miatt.

A GVH az Origóval azt közölte, hogy a bejelentést a törvényi határidőn belül elbírálták, és arra jutottak, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindításának feltételei nem állnak fenn. A Miniszterelnökség ugyanakkor nem hagyta annyiban a végzéssel szemben jogorvoslattal élt a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságnál. Az azonban nagyon meglepő lenne, ha a bíróság felülbírálná a GVH döntését, mert arra még nem volt példa a magyar versenyjogi gyakorlatban, hogy a GVH ellenére "indíttatott" kartell-vizsgálatot a bíróság.

Az M4-es építése a tervek szerint 2016 szeptemberében fejeződtek volna be, de idén márciusban leállította a munkákat a kormány. A kivitelezőkkel azóta sem sikerült egyezségre jutnia az elszámolásról. Az M4-esből 46,7 milliárd forintért egy 13,4 kilométeres szakaszt a Colas-Swietelsky páros épített,32,5 milliárd forintért egy 2,3 kilométeres szakasz és egy egy Tisza-híd a Közgép- A-Híd konzorciumnak jutott, míg a Strabag 31,5 milliárd forintért egy 13,2 kilométeres részt kivitelezett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.