Megbukott az a gyanú, amire hivatkozva a kormány leállíttatta az M4-es autópálya kivitelezését. A Miniszterelnökség még áprilisban tett bejelentést a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH) kartellgyanú miatt.
A GVH az Origóval azt közölte, hogy a bejelentést a törvényi határidőn belül elbírálták, és arra jutottak, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindításának feltételei nem állnak fenn. A Miniszterelnökség ugyanakkor nem hagyta annyiban a végzéssel szemben jogorvoslattal élt a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságnál. Az azonban nagyon meglepő lenne, ha a bíróság felülbírálná a GVH döntését, mert arra még nem volt példa a magyar versenyjogi gyakorlatban, hogy a GVH ellenére "indíttatott" kartell-vizsgálatot a bíróság.
Az M4-es építése a tervek szerint 2016 szeptemberében fejeződtek volna be, de idén márciusban leállította a munkákat a kormány. A kivitelezőkkel azóta sem sikerült egyezségre jutnia az elszámolásról. Az M4-esből 46,7 milliárd forintért egy 13,4 kilométeres szakaszt a Colas-Swietelsky páros épített,32,5 milliárd forintért egy 2,3 kilométeres szakasz és egy egy Tisza-híd a Közgép- A-Híd konzorciumnak jutott, míg a Strabag 31,5 milliárd forintért egy 13,2 kilométeres részt kivitelezett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.