Igazán nagy meglepetést nem okozott az Apple idei nagy, szeptemberi termékbemutatója, azonban több érdekességgel is előrukkolt a cég, és a bejelentések jól érzékeltetik azt is, hogy milyen irányba mozdulhat el a technológiai ipar egy-egy szegmense. A maratoni hosszúságúra nyúlt – mintegy kétórás – rendezvény egyik érdekessége volt, hogy a társaság vezetője, Tim Cook és fontosabb menedzserei mellett számos kisebb, az eszközökre alkalmazásokat fejlesztő cég képviselője sőt, a Microsoft egy munkatársa is megjelent a színpadon. Ez utóbbi történés szorosan kapcsolódik ahhoz a termékhez, amely talán a legizgalmasabb a most bemutatott készülékek közül, és valószínűleg a legtöbb kérdést veti fel. Az Apple ugyanis bemutatott egy hatalmas, 12,9 colos kijelzővel ellátott táblagépet, az iPad Pro-t. A mérethez komoly teljesítmény is párosul, az új A9X processzort építették az eszközbe, ami 1,8-szer gyorsabb, mint elődje, az akkumulátora pedig akár 10 órát is bír feltöltés nélkül. Az új, nagyméretű iPaddel a jelek szerint főként az üzleti felhasználókat szeretnék megnyerni maguknak, erre utal többek között a teljes méretű, virtuális billentyűzet mellett az eszközhöz készült valódi klaviatúra is. A méret és a teljesítmény mellett azonban az ár is figyelemreméltó, a legolcsóbb változat is 799 dollárba kerül, a wi-fi és 4G képes legdrágább modell viszont már 1079 dollárba. A kiegészítőkkel együtt pedig akár 1347 dollárt (közel 380 ezer forint) is fizethetnek a fogyasztók a termékért, igaz novemberig kell várniuk, hogy megrendelhessék az eszközt az Apple.com-on.
A tavaly bemutatott iPhone 6 sikere valószínűleg még az Apple-t is meglepte, és egyértelműen azzal számolnak a cégnél, hogy az új okostelefonjaik még az elődök eredményeit is túlszárnyalják. Erre utal legalábbis, hogy a hírek szerint előzetesen 85-90 millió darabot rendeltek az új iPhone 6S-ből és 6S Plus-ból. A készülékek igazi különlegességét a vezérlés adja, az Apple ugyanis számos módszert tett elérhetővé az egyes alkalmazások kezelésére. A 3D Touch technológia révén nem csak az számít majd, hogy milyen erővel érint meg a fogyasztó egy-egy ikont, de az is, hogy mennyi ideig nyomja. Lehetőség lesz arra, hogy akár egy érintéssel elindítsunk egy funkciót egy adott alkalmazáson belül. Az már más kérdés, hogy mennyire lesz idegesítő a felhasználók számára, amíg megszokják, hogy milyen erővel bökjék meg a kijelzőt ahhoz, hogy tényleg az induljon el, amit szeretnének. Mind az iPhone 6S, mind a nagyobb 6S Plus három változatban lesz kapható szeptember 25-től, de az előrendelés már 16-án indul. Összesen 130 országban, 400 mobilszolgáltatónál lesz kapható az új iPhone.
Egy doboz és egy szuper-távirányító – így áll össze az Apple TV csapata, amely a mostani bemutató alapján képes lehet arra, hogy alapjaiban változtassa meg a nappaliról és a tévézésről alkotott fogalmainkat. A távvezérlő rengeteg dologra használható, és azon túl, hogy jelentősen leegyszerűsíti az adatbevitelt, a játékoknál vezérlőként is bevethetjük. Ez már csak azért is fontos, mert a társaság alaposan elkényeztette a játékok rajongóit, az új Apple TV-ben már olyan játékok is elérhetők lesznek, amelyekkel eddig csak játékkonzolokon lehetett szórakozni. Emellett rengeteg alkalmazás – természetesen a legnépszerűbb online videószolgáltatások, mint a Netflix és Hulu -, egy új operációs rendszer, valamint a Siri digitális asszisztens növeli majd a felhasználói élményt. Az új Apple TV október végétől lesz elérhető.
Megújuló okosóra
Az okosórával indította nagy eseményét az Apple, az eszközből ugyanis új verziók érkeztek 24 országba. Az Apple Watch operációs rendszerét is frissítik, a Watch OS2 szeptember 16-tól lesz elérhető. A fejlesztéseknek köszönhetően lesz iTranslate és Facebook Messenger is az okosórán, emellett még több lehetőséget kínálnak a fejlesztőknek arra, hogy új alkalmazásokat készítsenek az eszközhöz. Az Apple Watch forgalmazását idén áprilisban kezdte meg a társaság, azonban egyelőre nem közölt adatokat arról, hogy mennyit értékesítettek a készülékből. Az IDC becslése szerint 3,6 milliót adtak el az almáslogójú cég okosórájából a második negyedévben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.