BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A BKV házon belül újítaná fel a HÉV-kocsikat

Fővárosi koncepció készült a lassan ötvenéves HÉV-ek felújítására is, és elkészült a felújított jármű prototípusa – jelentette be Tarlós István főpolgármester. A munkálatok a BKV saját műhelyében, magyar kivitelezővel, az önkormányzat saját cégének kivitelezésében megvalósíthatók lennének, így nem kellene közbeszerzést kiírni. Összesen 91 szerelvényről, mintegy háromszáz kocsiról van szó. A kocsibelsők teljes körű felújítása mintegy 15 milliárd forintba kerülne. A hajtás-korszerűsítés további 15 milliárdot emésztene fel. Az infrastruktúra, a pálya és a biztonsági berendezések felújítása újabb 30 milliárd, vagyis a projekt mindösszesen 60 milliárd forintba kerülne. A ciklus végéig a teljes megvalósítást biztosítani tudnák, ez csak pénz kérdése – mondta Tarlós.

Legkésőbb 2019-ig elkészülhet az újpalotai villamosvonal, amelyre a főváros 26 milliárd forint uniós forrást kaphat – mondta a főpolgármester. A teljes beruházás ennél 5–7 milliárddal kerülhet többe összességében, a járművek ára nélkül. A Baross tér és Újpalota közötti szakasz egyébként százmilliárd forinttal olcsóbb, mint ha az M4-es metrót hosszabbítanák meg északi irányba.

A kormány határozatban erősítette meg, hogy 125 milliárd forintot biztosít a metró infrastruktúrájának a felújítására – mondta Tarlós, s hozzátette, hogy a felújítás idején a legnagyobb problémát a felszíni közlekedés biztosítása jelenti: mintegy 150 busszal kellene pótolni a kieső metrószakaszokat, ami 15 milliárd forintba kerülne. Ezt a pénzt a főváros mindenképpen biztosítja – mondta a főpolgármester –, akár saját tartalékai árán is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.