Fővárosi koncepció készült a lassan ötvenéves HÉV-ek felújítására is, és elkészült a felújított jármű prototípusa – jelentette be Tarlós István főpolgármester. A munkálatok a BKV saját műhelyében, magyar kivitelezővel, az önkormányzat saját cégének kivitelezésében megvalósíthatók lennének, így nem kellene közbeszerzést kiírni. Összesen 91 szerelvényről, mintegy háromszáz kocsiról van szó. A kocsibelsők teljes körű felújítása mintegy 15 milliárd forintba kerülne. A hajtás-korszerűsítés további 15 milliárdot emésztene fel. Az infrastruktúra, a pálya és a biztonsági berendezések felújítása újabb 30 milliárd, vagyis a projekt mindösszesen 60 milliárd forintba kerülne. A ciklus végéig a teljes megvalósítást biztosítani tudnák, ez csak pénz kérdése – mondta Tarlós.
Legkésőbb 2019-ig elkészülhet az újpalotai villamosvonal, amelyre a főváros 26 milliárd forint uniós forrást kaphat – mondta a főpolgármester. A teljes beruházás ennél 5–7 milliárddal kerülhet többe összességében, a járművek ára nélkül. A Baross tér és Újpalota közötti szakasz egyébként százmilliárd forinttal olcsóbb, mint ha az M4-es metrót hosszabbítanák meg északi irányba.
A kormány határozatban erősítette meg, hogy 125 milliárd forintot biztosít a metró infrastruktúrájának a felújítására – mondta Tarlós, s hozzátette, hogy a felújítás idején a legnagyobb problémát a felszíni közlekedés biztosítása jelenti: mintegy 150 busszal kellene pótolni a kieső metrószakaszokat, ami 15 milliárd forintba kerülne. Ezt a pénzt a főváros mindenképpen biztosítja – mondta a főpolgármester –, akár saját tartalékai árán is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.