Továbbra is egy százalék körüli a szponzoráció időarányos részesedése a televíziós műsoridőben, ami eltörpül a hagyományos hirdetésekhez képest, ennek nagyobb részét a TV2 tette közzé – állapítja meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának hatósági tanulmánya. A testület hiánypótlási felhívásokról is döntött rádiós frekvenciapályázatok ügyében, és kiegyensúlyozott tájékoztatást állapított meg a TV2 Tények hírműsorának egyik, egy kérelmező által kifogásolt műsorrészletéről.
Továbbra is eltörpül a szponzoráció részesedése a hagyományos hirdetésekhez képest: a televíziók műsoridejük 0,06–1,29 százalékát használják ki erre a célra. A vizsgált televíziók – RTL Klub, TV2, Duna TV, m1, m2, ATV, Story4, Viasat6 és a Viva – több mint egymillió műsorpercéből, több mint ezer cég, közel 90 ezer támogatói üzenetét láthatták a nézők 437 műsorban, mintegy hat és félezer perc időtartamban.
A legtöbb műsoridőt vásárló támogató a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. pénzintézet volt, amelyet a Huf-Bau építőipari cég és a Magyar Telekom követ. A legtöbb támogatói kontaktust a TV2 időjárás-jelentése vonzotta, a második helyen végző RTL Klubos Reflektor szolgáltató magazin és a bronzérmes Kalandor című műsorszáma előtt. Az egy műsorszámra jutó szponzorcégek számában a TV2 Több mint testőr műsorszámra végzett az élen, itt 92 vállalkozás üzenete jutott el a nézőkhöz, az RTL Klub 8:08 című reggeli műsorszegmense előtt, ahol 85 cég szerepelt, valamint a TV2 Mokkát megelőzve, ahol 74 szponzor volt látható. A televíziók emellett főként saját gyártású sorozatokhoz és infotainment típusú műsorokhoz kapcsoltak támogatói üzeneteket, a leggyakrabban a délelőtti idősávban, illetve a hét közepén.
A grémium elutasította azt a kiegyensúlyozott tájékoztatással kapcsolatos kérelmet, amelyben kifogásolták, hogy a TV2 Tények című hírműsora a Határvadászokat küldenek a határra című műsorrészében nem jelenítette meg a Jobbik álláspontját. A Médiatanács határozatában viszont leszögezi, hogy a szóban forgó műsorszegmens a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelményének eleget tett, mert a műsor több fél eltérő álláspontját is közölte. Másodsorban pedig a Jobbik közleményben megfogalmazott álláspontját az érintett műsorszám adásba szerkesztését követően hozták nyilvánosságra, így az abban foglaltak megjelenítése nem volt elvárható a médiaszolgáltatótól.
A testület a Duna Médiaszolgáltató Zrt. előzetes korhatár-besorolási kérelmére a 12 éven aluliaknak nem ajánlott, illetve a 16 éven aluliaknak nem ajánlott kategóriába sorolta a Munkaügyek című televíziós sorozat 501., illetve 502. epizódját.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.