Az Uber egy most futó kutatás során rákérdez az ügyfél pártszimpátiájára is. – „A pártpreferenciára vonatkozó kérdés kizárólag szociológiai szempontból érdekes és a kitöltése természetesen nem kötelező” – válaszolta a Világgazdaság kérdésre az Uber. A cégtől azt is megtudtuk, hogy egy piackutatást végeztet egy professzionális kutató céggel. Ez a társaság a szakmai sztenderd alapján állította össze a kérdőív szerkezetét, amely az Uberhez kapcsolódó kérdéseken túl rákérdez a demográfiai adatokra, az iskolai végzettségre, a társadalmi státuszra, valamint a pártpreferenciára is. A pártpreferenciára vonatkozó kérdés kizárólag szociológiai szempontból érdekes és a kitöltése természetesen nem kötelező. „A kérdés célja, hogy jobban megismerjük ügyfeleinket és a számukra legmegfelelőbb és leginkább testhezálló szolgáltatásokat tudjuk nyújtani, illetve új szolgáltatásokat bevezetni”.
Addig tárolják az adatokat, amíg a piackutató feldolgozza azokat – tette hozzá a társaság. Arra a kérdésünkre pedig, hogy nem tartják-e aggályosnak a személyiségi jogok szempontjából ezeket kérdéseket, az Uber azt válaszolta:
„A kérdőív kitöltése teljesen anonim volt és természetesen tartjuk magunkat a szigorú jogi és etikai normákhoz. A kutatás célja, hogy jobban megismerjük a felhasználóinkat és a legmegfelelőbb szolgáltatást kínáljuk számukra”.
Mint minden vállalat, amely a versenypiacon működik, időről-időre végez a felhasználóik között piackutatást. A kérdőívek mindig ország-specifikusan készülnek, vagyis a kérdések némiképp eltérőek lehetnek az egyes országokban. De a cél mindenhol ugyanaz: hogy jobban megértsék a felhasználóik igényeit – mondta az Uber azon felvetésünkre, hogy ezt a kérdéssort csak Magyarországon vagy máshol is futtatják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.