BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezért kérdez rá az Uber az utasok pártszimpátiájára

A taxiszervező arra is rákérdezett az ügyfeleinél, hogy elmennének-e a választásra.

Az Uber egy most futó kutatás során rákérdez az ügyfél pártszimpátiájára is. – „A pártpreferenciára vonatkozó kérdés kizárólag szociológiai szempontból érdekes és a kitöltése természetesen nem kötelező” – válaszolta a Világgazdaság kérdésre az Uber. A cégtől azt is megtudtuk, hogy egy piackutatást végeztet egy professzionális kutató céggel. Ez a társaság a szakmai sztenderd alapján állította össze a kérdőív szerkezetét, amely az Uberhez kapcsolódó kérdéseken túl rákérdez a demográfiai adatokra, az iskolai végzettségre, a társadalmi státuszra, valamint a pártpreferenciára is. A pártpreferenciára vonatkozó kérdés kizárólag szociológiai szempontból érdekes és a kitöltése természetesen nem kötelező. „A kérdés célja, hogy jobban megismerjük ügyfeleinket és a számukra legmegfelelőbb és leginkább testhezálló szolgáltatásokat tudjuk nyújtani, illetve új szolgáltatásokat bevezetni”.

Addig tárolják az adatokat, amíg a piackutató feldolgozza azokat – tette hozzá a társaság. Arra a kérdésünkre pedig, hogy nem tartják-e aggályosnak a személyiségi jogok szempontjából ezeket kérdéseket, az Uber azt válaszolta:

„A kérdőív kitöltése teljesen anonim volt és természetesen tartjuk magunkat a szigorú jogi és etikai normákhoz. A kutatás célja, hogy jobban megismerjük a felhasználóinkat és a legmegfelelőbb szolgáltatást kínáljuk számukra”.

Mint minden vállalat, amely a versenypiacon működik, időről-időre végez a felhasználóik között piackutatást. A kérdőívek mindig ország-specifikusan készülnek, vagyis a kérdések némiképp eltérőek lehetnek az egyes országokban. De a cél mindenhol ugyanaz: hogy jobban megértsék a felhasználóik igényeit – mondta az Uber azon felvetésünkre, hogy ezt a kérdéssort csak Magyarországon vagy máshol is futtatják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.