BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megindult a visszaszámlálás a Ferrarinál

Akár már holnap megkezdődhet a Ferrari rég várt tőzsdére vitele (IPO), legalábbis a CNBC meg nem nevezett forrásból származó értesülései szerint.

A FIAT-Chrysler-csoporthoz tartozó olasz sport- és versenyautógyártó mintegy 10 százalékát készülnek bevezetni a New York-i tőzsdére, előzetes várakozások szerint a csoport egymilliárd dollárt vár ettől (vagyis tízmilliárdra értékelik a Ferrarit).

A kibocsátási árfolyamot az október 12-vel kezdődő héten állapítják meg – mint az olasz Il Sole 24 Ore gazdasági napilap írta, előbb nem lehet, mert a tőzsdei előírások szerint legalább egy évnek el kell telnie a FIAT és a Chrysler fúziója óta. Előzeses információk szerint a kereslet legalább tízszeresen meghaladja majd a piacra dobott papírok mennyiségét.

A FIAT-Chrysler az IPO után egyelőre megtartja a luxusautógyártó 80-81 százalékát, de a korábban ismertetett tervek szerint jövőre az egész csomagot megkaphatják a részvényesek (10 százalék továbbra is az alapító fia, Piero Ferrari kezében marad majd).

A maranellói székhelyén évente mintegy hétezer autó gyártására képes Ferrari idén az első félévben 1,55 milliárd dollárnak megfelelő bevételt ért el - ez 3,3 százalékkal több az egy évvel korábbinál -, adózott eredménye 158 millióra rúgott. A Ferrari leválasztása és értékesítése része annak a stratégiának, amelynek jegyében Sergio Marchionne vezérigazgató legalább 5 milliárd dollárra akar szert tenni részben a csoport adósságainak mérséklése, részben a csoport nagyszabású fejlesztési programjának megalapozása érdekében. Marchionne a korábban Chrysler-márka Jeep mellett a program során olyan régi, a FIAT-csoporthoz tartozó felső kategóriás olasz autóbrandeket akar globálissá tenni, mint az Alfa Romeo és a Maserati.

Az Európában eladott Ferrarik több mint a fele dízelmotoros, de elemzők szerint nem kell tartani attól, hogy az ilyen motorok kibocsátási mutatóival kapcsolatos Volkswagen-botrány túlságosan beárnyékolharja a sportkocsigyártó tőzsdére vitelét. (A FIAT-Chrysler részvények Milánóban 9 százalékkal gyengültek a botrány kipattanása, azaz szeptember 18. óta.) A Ferrari vezérigazgatója, Amedeo Felisa nemrég úgy nyilatkozott, hogy nem gondolkoznak alternatív, például elektromos modellekben, mert az ő vevőik a robbanékony kocsikat szeretik, hagyományosan dörgő motorral.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.