BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Váratlan húzás a Pepsitől: kóla mellett telefont is eladnának

Új szereplővel bővül az okostelefonok piaca, a Pepsi saját márkás készüléket dob piacra Kínában. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy az üdítőital-gyártó cég maga állítja majd elő a mobilokat, az eszközöket szerződéses partner készíti majd számukra, a hírek szerint a Shenzhen Technologyval állapodtak meg. A Pepsi P1 nevű okostelefon Android operációs rendszert kapott, és nagyjából 205 dollárért árulják majd a távol-keleti országban. A társaság tervei között ugyanakkor egyelőre nem szerepel a készülék globális értékesítése, az akcióval inkább a kínai fogyasztók megnyerése a cél, tulajdonképpen marketingeszközként használnák. Ez annak fényében érthető, hogy Kína számít jelenleg a legnagyobb és az egyik leggyorsabban fejlődő okostelefon-piacnak.

Több mint félmilliárd ember valamilyen mobileszközről éri el a világhálót, és egy olyan globális, erős márkanévvel, mint a Pepsi, akár komoly sikereket is elérhetnek majd a távol-keleti országban. Az új készülék paramétereiről egyelőre nem állnak rendelkezésre információk, sajtóhírek szerint október 20-án mutatják majd be Pekingben.

A Pepsi nem az egyetlen vállalat, amely a technológiai szektoron kívülről érkezve próbálkozik a mobilpiacon. Az egyik legismertebb példa erre a Tesco, amely tavaly ősszel Magyarországon is elérhetővé tette portfólióját. Ennek keretében okostelefonnal, táblagéppel és egy okoskarkötővel is megjelentek a piacon. Az üzletlánc megoldásának egyik érdekessége volt, hogy saját platformot is létrehozott, OpenDott néven, igaz, alapvetően androidos alapokra építve.

A nagy eszközgyártók mellett az elmúlt években a technológiai szektorból több vállalat is megjelent a mobilszegmensben, vegyes eredményekkel. A Google például a Nexus márkával van jelen, igaz, több gyártótól érkeznek eszközei: a legújabb Nexus telefonokat az LG és a Huawei készítette a vállalat számára. Közben a Microsoft egész egyszerűen bevásárolta magát a piacra a Nokia mobiltelefon-üzletágának akvizíciójával, igaz, egyelőre csak mérsékelt eredményeket ért el, bár legutóbb bemutatott eszközei azt mutatják, hogy hosszú távra terveznek ezen a területen.

Egyáltalán nem sikerült viszont a mobilforradalom az Amazonnál, amely Fire Phone néven tavaly júliusban lépett a piacra. Valamivel több mint egyéves agonizálás és több száz millió dolláros veszteség után végül úgy döntöttek szeptemberben, hogy befejezik a készülék forgalma­zását.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.