BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beindult a főszezon a csomagszállítóknál

Egy szokásos hónaphoz képest akár meg is duplázódhat a futárszolgálatok forgalma novemberben és decemberben. A cégek pluszautókkal és kisegítő dolgozókkal „száguldják át” a következő heteket.

A csomagszállító cégeknél már november elején megkezdődik a karácsonyi hajtás, és december 24-ig meg sem állnak. Jó előre és tudatosan készülnek a hétről hétre növekvő forgalomra. November második felére azokat az autókat is munkába állítják, amelyeket év közben nem használnak, s ha nem tudják cégen belüli átcsoportosításokkal megoldani, akkor pár hétre futárokat vesznek fel. Bár az a cél, hogy ne növekedjen a szállítási idő, nem titkolják, hogy időnként vannak nehézségeik a karácsony előtti napokban. A Magyar Posta külön figyelmeztet, hogy a karácsonyi forgalomban az interneten jellemzően távol-keleti, illetve tengeren túlról megrendelt áruk átfutási ideje akár 50 nap is lehet.

A DPD-nél a november mintegy 30 százalékos, a december pedig közel 40 százalék körüli többletforgalmat eredményez az év többi hónapjához képest. A társaság általában már szeptember elején kész tervvel várja a főszezont, s október közepétől növelik kapacitásukat a kiszállításban, az ügyfélszolgálaton és csomagpontokban egyaránt – mondta Hosszú Csilla, a DPD Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. A DPD megérzi az internetes áruházak év végi akcióit, ilyenkor nemcsak az export-, hanem az importszállítások is számottevően nőnek. A küldemények többsége általában magánszemélyeknek megy, a magánszemélyektől induló szállítás inkább decemberre jellemző, s akkor is leginkább külföldre.

A DHL-nél novemberben és decemberben a teljes forgalmat tekintve akár 30-35 százalékkal nő a küldemények száma egy átlagos hónaphoz viszonyítva – mondta Üveges Zoltán, a DHL Express üzletfejlesztési vezetője. A magas kihasználtság miatt ebben az időszakban csökkenhet a szervezet rugalmassága, ezáltal nőhet például a szállításokhoz kapcsolódó ügyintézés időigénye, főként ha egyedi kérések is felmerülnek – teszi hozzá. Mivel a társaság alapvetően a nemzetközi szolgáltatásokra összpontosít, a külföldi forgalomban tapasztal évről évre erőteljesebb növekedést.

A magánszemélyek karácsonyi szállításai elsősorban az Európai Unió országaiba irányultak, a vállalati ügyfelek esetében pedig ilyenkor megnő az EU-n kívüli országokba feladott küldemények mennyisége.

A GLS Hungary a karácsonyt megelőző időszakban kétszer annyi küldeményt szállít ki, mint egy átlagos hónapban – mondta Farkas Gergely ügyvezető igazgató. Idén különösen jó helyzetből várják az ünnepet, ugyanis most fejeződött be az új üzemük építése, amellyel a GLS megduplázta a szortírozási kapacitását. A GLS megbízásainak több mint 99 százaléka cégektől érkezik az év végi időszakban, a csomagok kétharmada pedig az e-kereskedelemből származik. A GLS a magyar webshopok több mint 40 százalékának dolgozik.

A TNT inkább az üzleti szegmensben érdekelt, s mint Járosi Márton, a TNT Express Hungary ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta, az utolsó negyedévben általában 10-15 százalékkal nő a forgalmuk minden szolgáltatási szegmensben. A karácsonyi szezon már november elején megkezdődik, ilyenkor főleg ipari félkész termékeket, nyersanyagokat szállítanak, a hónap közepétől inkább a késztermékek jellemzőek, december közepén pedig csúcsra jár a vállalat.

Az e-kereskedelem bővülésével a belföldi futár-, expressz és csomagszolgáltatások piaca évente átlagosan 10 százalékot meghaladó mértékben növekszik, a forgalom negyede az év utolsó két hónapjára koncentrálódik – tudtuk meg a Magyar Postától. A cégnél a csomagok jelentős része internetes rendelés, a magánszemélyek közötti csomagküldés a forgalom csekély részét teszi ki.

Extrém esetek

A TNT-nél külön csoport van a különleges kérések teljesítésére, így sikerült egy december 26-án érkezett kérést teljesíteni, amikor is még aznap jelentős mennyiségű autóalkatrészt kellett Marokkóba szállítani. A DHL viszont az egyik legnagyobb hazai webshop több ezer küldeményét kézbesítette december 23-án és 24-én, de szentestére szervezett már egyedi szállítást is. A DPD a Magyar Élelmiszer Banknak segít az év végén célba juttatni az adományokat, de volt, hogy a tél beállta előtt, állatotthonokkal együttműködve, kutyaházakat szállított rászoruló családoknak, hogy az állatok ne fagyjanak meg.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.