A győri cég a közös műszaki fejlesztés során a vevővel együttműködve fejlesztette ki azokat a tárcsafékes futóműveket, amelyek mind dízel-, mind trolibuszban alkalmazhatók.
A prototípusokat a Rába már leszállította a partner Brighter típusú dízelbuszaihoz, illetve Ridder típusú trolibuszaihoz, és az összeszerelés során, a futómű beépítéseknél helyszíni mérnöki támogatást nyújtott a DINA számára. A futóművek próbaüzeme jelenleg is zajlik. A tesztelések várhatóan 2016-ban fejeződnek be, megnyitva a lehetőséget a sorozatszállítások előtt, egy hosszú távú stratégiai együttműködés keretében.
A Rábának nem ez az egyedüli, és első együttműködése. A cég ugyanis például 2013-ban kötött stratégiai együttműködési megállapodást a Volvo Csoporttal, hazai piac számára készülő tömegközlekedési járművek előállítására.
A megállapodáshoz kapcsolódóan a Rába Jármű Kft. beszállítói programot hirdetett, amelyre több tucat cég jelentkezett. Legutóbb pedig arról számoltunk be, hogy a Rába megkötötte a szerződést az Orangeways-el, a cég nyerte el a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. midibuszok szállítására szóló pályázatát. A Rába néhány hete még azt közölte a Világgazdasággal, várják, hogy partnerük is teljesítse az abban foglaltakat, és megteremtődjenek a gyártás feltételei. Eddig nem kaptunk választ arra, hogy ezek a főleg finanszírozási feltételek idő közben megteremtődtek-e.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.