A beruházás várható forrásigényét az FGSZ-nél üzleti titokként kezelik. Korábban viszont Zsuga János, a társaság volt vezérigazgatója azt mondta lapunknak, hogy ez az építkezés vinné el a rendszerirányító tízéves gördülő fejlesztési tervére szánt, mintegy 100 milliárd forint jelentős részét. A beruházás részeként szükség lesz új kompresszorok telepítésére illetve a régiek felújítására Csanádpalotán, illetve Városföldön.
Az FGSZ 2016 első felében méri fel a várható szállítási igényeket az úgynevezett Open Season-eljárás során. Ennek eredménye alapján dönt a beruházás ütemezéséről, és ekkor határozza majd meg a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) is a cső használatának tarifáit.
Az FGSZ-nek azonban aligha lehetnek aggályai a Városföld–Győr-vezeték kapacitásai iránti keresletet illetően, mert a projektre az osztrák és a román rendszerirányítóval közösen készülnek, azaz eleve tisztában lehetnek az igényekkel. Gázfolyosójukon a fekete-tengeri, illetve a Déli Gázfolyosón bárhonnan érkező gázt továbbítanák megrendelőik számára Ausztria felé. Ismertek Románia fekete-tengeri gáztermelési tervei is, de akár orosz gáz is érkezhet majd térségünkbe az osztrák–magyar–román útvonalon.
Az osztrák–magyar–román terv Magyarországon igénybe venné azokat a már meglévő vezetékszakaszokat, amelyeket az új csőveket kötnének össze a gázrendszer romániai, illetve ausztriai határkeresztező pontjaival. A magyar–osztrák határmetszék kibővítése nincs terítéken, mert ott már szűkület sincs. Magyar–osztrák kapacitásbővítésre csak az igények ismeretében kerülhet sor. Ausztriában nem lesz szükség túl nagy beruházásra, Romániában viszont várhatóan igen.
Három projekt, négy országban
Az osztrák–magyar–román gázfolyosó MEKH által jóváhagyott finanszírozásmegosztási terve három nagy projektből áll. Ebből kettő érinti Magyarországot: az első a román–magyar–osztrák gázfolyosóklaszter, a második pedig a magyar–román kétirányú áramlás megteremtése Csanádpalotánál vagy Algyőnél. A harmadik a romániai, azaz a Bulgáriából Románián át Magyarországra tartó útvonal kiépítése lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.