A harmadik legnépszerűbb e-matricatípus lett az autósok körében az idén januárban bevezetett megyei változat: a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. arról tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy október 28-ig csaknem 1,337 millió ilyen matricát értékesítettek. Számításaink szerint ebből 6,68 milliárd forint folyhatott be.
A legtöbb egész éves megyei matricát – 619 ezret – januárban értékesítették, de még februárban is több mint 200 ezer, márciusban és áprilisban pedig 100-100 ezer kelt el belőlük. Azóta fokozatosan csökken az eladás, egészen a szeptemberi 26 850-ig, az év hátralévő részében pedig nyilván tovább apad a kereslet. Az összes matricából több mint 800 ezret Pest megyére adtak el, a dobogó második helyén álló Fejér megyeiből 150 ezer, a harmadik helyezett Győr-Moson-Sopron megyeiből 73 ezer fogyott, a legkevesebbet pedig Vas megyére vásárolták.
Az új matrica bevezetését némi ellenszenv kísérte, részben azért, mert Budapest bevezető útjai is fizetőssé váltak, és a fővárosból a reptérre tartóknak is meg kellett volna vásárolniuk.
A kormányzat rövid idő alatt finomított a szabályozáson, ettől kezdve a megyei matrica olyanokat is a díjköteles utakra vonzott, akik eddig nem közlekedtek ilyeneken. Az országos havi matricákból október 28-ig több mint 1,534 millió fogyott, de jól látható, hogy a megyei térnyerése ezeknek a rovására történt. Egy évvel korábban, amikor még nem volt megyei, több mint 1,976 millió kelt el a havi matricából az első tíz hónapban. Az országos éves, illetve heti matricák eladásában nincs nagy eltérés: az évesből 63 ezerrel többet, 289 ezret értékesítettek, míg a hetiekből bő kilencezerrel kevesebbet, hétmilliót adtak el.
A jármű-típusonkénti matricafajták közül természetesen a személyautókra (D1) vonatkozókból adtak el a legtöbbet, összesen bő 9,2 milliót. A kategóriában a heti volt a legnépszerűbb, az október 28-ig eladottak bő kétharmada, csaknem 6,4 millió volt ilyen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.