BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ma már a televíziós csomagok versenyeznek egymással

Az önálló tévécsatornák helyett ma már a televíziós csomagok versenyeznek egymással.

A magyarországi televíziós piac egyre fragmentáltabbá válik – állítják a paici szereplők. Jelenleg már 115 magyar nyelvű adó szerepel a szolgáltatók kínálatában. Egy kutatások alapján a háztartások 57 százalékában több mint 50 csatornát tudnak fogni a nézők. A piac fragmentálását gyorsította a digitális átállás, az analóg műsorterjesztés lekapcsolásával ugyanis az ügyfelek csatornacsomagokat kezdtek váltani, miközben a csomagokban lévő csatornák száma megnőtt.

A kábelcsatornák erősödése – az eddigi folyamatos növekedéshez képest is – 2015-ben felgyorsult. A a több kábelcsatornát is magában foglaló Viacom regionális kommunikációs igazgatója, Szűcs László szerint ebben a helyzetben a verseny elsősorban a tévés portfóliók között zajlik. Az egyik legnagyobb növekedést idén a második legnagyobb kábeles portfóliót működtető Viacom-csoport tudta elérni: 26 százalékkal nőtt a nézettsége a 18–49-es korosztályban.

Az elmúlt egyéves időszakban már az is előfordult, hogy egyes kábelcsatornák nézettségben a két nagy kereskedelmi tévé egyikének közelébe értek – és nemcsak az egyik vagy másik műsorsávban, hanem akár egész napi összehasonlításban is – a 18–49 éves korosztályban. Az ötödik legnézettebb magyar nyelvű csatorna, a Comedy Central az átlagos nézettségi időt (ATS) tekintve a második helyet is elérte az RTL után – mondta Szűcs. A Viacom a jövőben tovább erősíti a Comedy Central napközbeni és hétvégi programját. Ezt szolgálják az eredeti angliai vagy amerikai bemutatókhoz nagyon közeli időpontokban a hazai képernyőre kerülő új sorozatok és a saját, hazai gyártású produkciók is. A nemrég indult Készhelyzetet is jól fogadták a nézők: a műsor az idősáv korábbi átlagánál negyven százalékkal magasabb nézettséget ért el.

A Viacomnál még látnak lehetőséget arra, hogy a jövőben a hazai tévés piacon is tovább bővítsék portfóliójukat olyan csatornával, amely a Viacom nemzetközi kínálatában szerepel, és új színfoltot jelenthet Magyarországon is. A Viacom nincs egyedül a bővítési tervekkel, Dirk Gerkens, a TV2-t megvásárló cég vezérigazgatója is jelezte, hogy felvásárlásokat terveznek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.