Hazai töltőállomásláncokat vagy kisebb, úgynevezett fehér kutak sorát vásárolná fel a Normbenz Kft., amely egy éve vette meg az orosz Lukoil 75 magyarországi és 19 szlovákiai töltőállomását. „Átadtuk a javaslatunkat a tulajdonosoknak arról, hogy hol és milyen egységeket lenne célszerű megszerezni” – mondta a Világgazdaságnak Horváth-Dori Jenő, a Normbenz ügyvezető igazgatója. Cége pályázott az olasz ENI hazai Agip-kúthálózatára is, de az végül a Molhoz került. A Molnak így most az országban több helyen vannak egymás közelében olyan töltőállomásai, amelyek egymással rivalizálnak. Új kutak építésére alapvetően csak új utak, autópályák mentén van mód.
A Lukoil-kutaké a hazai üzemanyag-kiskereskedelmi piac 6-7 százaléka a Magyar Ásványolaj Szövetségen belül. (A szervezet tagjai az érintett piacnak mintegy 70 százalékát fedik le.) Ezzel a Normbenz a negyedik legnagyobb forgalmazó a Mol, a Shell és az OMV mögött. Célja nem közvetlenül az arány növelése, hanem hogy bővítse a hálózatát, javítsa szolgáltatásainak minőségét, és elérje tervezett nyereségét. Míg kútjainak előző tulajdonosa, a Lukoil Kft. 2014-ben erősen veszteséges volt, a Normbenz 2015-re szerény nyereséget vár az előzetes adatok szerint. A korábbiaknál jobban szerepel a már korábban profitot hozó szlovákiai hálózata is.
A három üzlettel a cég nem elsősorban a vasárnapi zárva tartást akarja kihasználni, hanem inkább a hétköznapi forgalmat növelni. A boltok olyan helyen nyíltak, hogy majd széles vásárlói minta alapján lehessen meghatározni a fejlesztést további helyszíneit, irányait. A Normbenz Szlovákiában is keres szakmai partnert, hasonló boltnyitáshoz. Újdonság az is, hogy kútjairól eltűnt a 98-as benzin, a helyét pedig több mint 50 töltőállomáson – az évi 40 százalékkal növekvő forgalmú – prémium termékek vették át. A Normbenz üzemanyag-bevételének mintegy 30 százaléka flottás értékesítésből származik.
A társaság felkészült a brandváltásra, de elsősorban arra törekszik, hogy lehívja az opciós évet, és azután is megtarthassa a Lukoil nevet. Erre vonatkozó javaslatát már elküldte az orosz társaságnak.
A társaság felkészült a brandváltásra, de elsősorban arra törekszik, hogy lehívja az opciós évet, és azután is megtarthassa a Lukoil nevet. Erre vonatkozó javaslatát már elküldte az orosz társaságnak. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.