BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Osztódás előtt áll a Yahoo

Megtartják az Alibaba-részvényeket, ugyanakkor az egyéb érdekeltségeket és kötelezettségeket egy külön cégbe szervezik ki a Yahoonál az igazgatótanács tegnap bejelentett döntése szerint. A múlt héten többször is ülésezett az internetes cég vezetése, hogy kiutat találjon az egyre nehezebb helyzetbe kerülő vállalat számára.

A tegnap közölt döntés teljes hátraarcot jelent a még januárban megfogalmazott stratégiához képest, ugyanakkor az elmúlt hetekben megjelent híradásokban már felvetettek ehhez hasonló konstrukciót. Az év elején ugyanis még arra készültek a Yahoonál, hogy külön céget hoznak létre a több mint 30 milliárd dollárt érő 15 százaléknyi Alibaba-részvény kezelésére. Ehhez képest most fordított a helyzet, a kínai e-kereskedelmi cégben lévő részesedés marad az amerikai társaságnál, viszont alapítanak egy új tőzsdei vállalatot, amelybe a Yahoo egyéb érdekeltségeit és kötelezettségeit viszik át. Az új társaság részvényeit a meglévő tulajdonosok között osztják majd szét. Ez azt jelenti, hogy egy újabb nagy technológiai cég válik ketté.

Csak az idén a nagyobb vállalkozások közül a HP (Hewlett-Packard) és az eBay tette meg ezt a lépést, utóbbi az online fizetőszolgáltatásból, a PayPalból hozott létre egy új tőzsdei társaságot. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy milyen néven működik majd a Yahooból kiváló cég, és az is kérdéses, hogy mikor valósulhat meg a kettéválás. A társaság átalakításához ugyanis még számos engedélyt kell beszerezni – többek között az amerikai tőzsdefelügyelettől –, és a részvényesek beleegyezésére is szükség van.

Az egyértelmű, hogy a Yahoo jelenlegi tulajdonosai mélyreható változásokat szeretnének. A vállalat egykor az internetes keresőpiac meghatározó szereplőjének számított, ám a hanyatlást jól mutatja, hogy most már a keresőszolgáltatást is a Microsoft Bing megoldása nyújtja a cég felületein. A társaság ugyanakkor igen erős online tartalmi portfólióval rendelkezik, ami októberben több mint 200 millió látogatót vonzott. Erre alapozva a digitális hirdetési piacon igyekezett erősíteni a céget 2012 óta vezető Marissa Mayer, több felvásárlást is végrehajtottak ezen a területen, emellett a videotartalmakhoz kapcsolódó akvizíciókat is megvalósítottak. Az eredmények azonban elmaradtak, és a befektetők elégedetlenségét jól mutatja, hogy az elmúlt egy évben mintegy 30 százalékkal zuhant a vállalat részvényeinek értéke.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.