Már a júliusi bemutatón is lehetett sejteni, hogy a Nokia nem az átlagos felhasználóknak szánja új kameráját, az OZO-t, ám a héten bejelentett 60 ezer dolláros ár egyértelművé tette, hogy a profi tartalomkészítők számítanak a fő célközönségnek. A gömb formájú eszköz 360 fokos felvételek készítésére alkalmas, amelyeket virtuálisvalóság- (VR) készüléken lehet megjeleníteni. A finn cég ezek szerint nem egyszerűen a filmiparba szeretne betörni, hanem egy új, a következő években az előrejelzések szerint igen látványosan fejlődő területen szerezne magának pozíciókat.
A Nokia elképzelése akár be is válhat, hiszen a nagy technológiai cégek sorra mutatják be saját VR-megoldásaikat. A Samsung Gear VR már néhány hete elérhető, és az első hírek szerint nagy a kereslet iránta. A dél-koreai gyártó bemutatott egy kimondottan erre az eszközre kifejlesztett böngészőt is, így speciális alkalmazás nélkül is megjeleníthetők a 3D-s vagy VR-tartalmak.
Évek óta dolgozik egy saját, kereskedelmi forgalmazásra is alkalmazás VR-eszközön a Facebook által felvásárolt Oculus is. A cég tervei szerint jövőre már meg lehet vásárolni az Oculus Riftet, ahogyan a Sony is arra készül, hogy piacra dobja a Project Morpheus eredményét, míg a HTC a Vive nevű készülékével akarja magához vonzani a fogyasztókat.
A Digi Capital tanácsadó cég előrejelzése szerint a közeljövőben robbanásszerű fejlődés várható a virtuális és kiterjesztettvalóság-szemüvegek, illetve az ezekhez az eszközökhöz kapcsolódó szolgáltatások piacán. A jövő évi hatmilliárd dollárról 2020-ra 150 milliárd dollárosra bővülhet ez a szegmens – áll a prognózisban –, és bár a készülékek meghatározó szerepet játszanak ebben, a kiegészítő megoldások is komoly bevételi lehetőséget ígérnek az időben reagáló vállalkozások számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.