Burkolt reklámok tilalmára vonatkozó és a termékmegjelenítési szabályok ismételt megsértése miatt összesen 1,62 millió forint bírságot szabott ki a TV2 médiaszolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa.
A közlemény szerint a jogsértéseket a Több mint testőr és A milliomos szakács című adásokban követték el egy szépségápolási termék és étrend-kiegészítő indokolatlanul részletes bemutatásával, illetve egy élelmiszeráruház-lánc logójának hangsúlyos feltüntetésével a szereplők öltözékén.
A testület a burkolt reklám közzétételi tilalmát első alkalommal megsértő Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt.-t 50 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte, mert az M1 Itthon vagy! című hazai turisztikai műsorában egy Nógrád megyei családi manufaktúrát jogszerűtlenül népszerűsített.
Továbbá egy hatósági ellenőrzés megállapításai alapján a médiatanács figyelmeztette az RTV Részletes és a Színes RTV műsorújság kiadóit, mert azok néhány televíziós csatorna műsora esetében júniusban elmulasztották a törvényileg előírt korhatárjelzési piktogramok használatát - tartalmazza a közlemény.
Közlésük szerint, a hatóság legfrissebb tanulmányában az idei első félév hírműsoraiban előforduló szociális csoportok - civil és társadalmi szervezetek, az inaktívak, fogyatékkal élők, kisebbségek és migránsok - megjelenítését elemezte. A társadalmi sokszínűség vizsgálatában a legnagyobb változást a "migránsok reprezentációja hozta, amelynek esetszáma a megelőző félévekhez képest megtízszereződött, néhány tucatról 522-re ugrott" - áll a jelentésben
A nők szereplése a hírműsorokban a férfiakhoz képest továbbra is csupán egyötödös arányt képvisel - annak dacára, hogy a teljes társadalomban mért arányuk 52,5 százalék. A hat hónap során összesen közel 95 ezer szereplő feltűnését regisztráló jelentés az M1, a Duna TV Híradója, a Kossuth Rádió 180 Perc, Déli és Esti Krónika, a TV2 Tények, az RTL Klub, az ATV, a Hír TV, az Echo TV Híradója és a Class FM Hírek műsorának minden adását nagyító alá vette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.