Az erős dollár hatására emelkedett az importjátékok ára, ez azonban nem érződik a forgalmon, és a prémium termékek kereslete is folyamatos – számolt be a tapasztalatairól Borhi János. A jelenleg 8 Játéksziget boltot üzemeltető Formatex Kft. ügyvezető igazgatója valamivel 10 százalék alatti bevételnövekedéssel számol az idén.
Ehhez hozzájárul, hogy új helyre költöztették és kibővítették pécsi üzletüket, amit pozitívan fogadtak a fogyasztók, illetve a lengyelországi forgalmuk négyszeresére bővült. Több játékbolthálózattal és nagykereskedéssel működnek együtt, illetve megállapodást kötöttek a Biedronka nevű, több ezer áruházat üzemeltető diszkontlánccal – közölte Borhi János. Az online értékesítés is felfutóban van a cégnél, a múlt évihez képest több mint háromszorosára nő a bevételük. A karácsonyi szezon forgalmára pozitív hatással van a Csillagok háborújának (Star Wars) új epizódja, a film szereplőihez kapcsolódó termékek megjelenése is. Ezekre rendkívül nagy a kereslet, főként a fiúknak szánt akciójáték-kategória forgalmát dobják meg – mondta a Formatex vezetője.
Szinte minden gyártó kijött termékeinek Star Wars-os változatával, és ez az első év, amikor azt lehet mondani, hogy az új filmhez kötődő játékok hozzáadnak a piachoz, és nem csökkentik más termékek forgalmát – közölte érdeklődésünkre Gyaraki József, a Regio Játékkereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója. A 33 egységet üzemeltető vállalatnál tavaly jelentősen bővült a forgalom – a 2013-ban 5 milliárd forint után 7 milliárd forintra –, amiben szerepet játszott az is, hogy átvették a csődbe ment Gulliver több boltját. Az idén már 9 milliárd forint körül alakulhat a bevétel, ami annak is köszönhető, hogy a cég a Lego nagykereskedelmi partnere lett, így kisebb kereskedéseket is ők szolgálnak ki.
A hálózat tavalyi bővítése után 2015-ben nem nyitottak új áruházat, viszont több meglévőt kibővítettek és felújítottak, erre százmilliós nagyságrendben költöttek. A jövőben tovább terjeszkedik Magyarországon a Regio, Gyaraki József szerint évente három-négy új bolt megnyitása reális cél lehet. Emellett a múlt évhez képest duplájára bővülő webes értékesítés további felfuttatása is szerepel a terveik között.
A hazai játékpiac nagyságáról pontos adatok nem állnak rendelkezésre, azt a szakemberek 40-50 milliárd forintosra becsülik. A szegmens 30 százalékát tudhatják magukénak a játékbolthálózatok, a forgalom 10 százaléka az online játékboltoké, míg a fennmaradó részt a hipermarketek fedik le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.