BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Germanwings és az orosz Airbus katasztrófája sem tette veszélyessé a repülést

Minden eddiginél kevesebb repülőbaleset történt 2015-ben, a két legnagyobb katasztrófán kívül kétszáz alatt volt a halálos áldozatok száma.

A repülőgép-baleseteket összesítő Aviation Safety Network szakportál adatai szerint 2015-ben biztonságosabb volt a repülés, mint korábban: a halálos balesetek száma rekordalacsony volt.

Adataik szerint 16 halálos kimenetelű repülőgép-baleset történt 2015-ben, ezekben 560-an vesztették életüket.

A két legfontosabb esemény a Germanwings Barcelona-Düsseldorf, valamint az orosz Metrojet Sharm el Sejk-Szentpétervár járatának katasztrófája volt. Előbbi esetben az Airbus A320-as másodpilótája, Andreas Lubitz szándékosan az Alpok egyik csúcsának vezette a gépet, 150 ember halálát okozva. A Metrojet Airbus A321-esének fedélzetén - az eddigi vizsgálatok alapján - bomba robbanhatott, a gép lezuhant, a 224 utas egyike sem élte túl a katasztrófát.

Bár a balesetek száma minden eddiginél alacsonyabb volt, az elhunytak száma a sok áldozatot követelő balesetek miatt magas - jegyzik meg az elemzésben. 2015-ben 4,8 millió repülésre jutott egy halálos baleset.

A 16 balesetből kettő olyan légitársasággal történt, amelyek szerepeltek az Európai Unió feketelistáján, emiatt megvonták tőlük az európai repülési jogot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.