BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elektronikus jegy: lassabban halad a tesztelés

A tervezettnél szűkebb körben, lassuló tempóval zajlik az elektronikus jegy bevezetésének előkészítése a fővárosban. Az eredetileg tízezer fősre tervezett tesztüzem alig pár száz kártyával zajlik mindössze két helyszínen.

Meglehetősen szűk körben zajlik a milliárdokért bevezetni kívánt elektronikus jegy tesztelése. Az eredeti elképzelések szerint a BKV több mint tízezer dolgozóját vonták volna be a próbaüzembe, de végül csak pár száz kártyát osztottak szét a BKK munkatársai között. Ráadásul a Népszabadság információja szerint a tervezett 16 kapu helyett csupán két helyszínen tesztelik a kártyát és a programot: a BKK Rumbach Sebestyén utcai székházában, valamint a négyes metró kelenföldi megállójánál.

Így kérdéses, hogy a teszt­üzem mennyire hoz majd értékelhető eredményeket a másfél millió arcképes és a kilencmillió eldobható kártya legyártásához, illetve a tesztüzem 65 év felettiekre való kiterjesztéséhez. Utóbbi egyébként máris jelentős késésben van. Az eredeti ütemterv szerint a díjmentesen utazók már a tavalyi év végén megkapták volna elektronikus kártyájukat, ám a határidőt idén tavaszra tolták ki. Az éves és havi Budapest-bérletesekre elméletileg 2016 végétől, a többi bérletesre 2017 első felétől terjesztenék ki a papíralapút felváltó elektronikus rendszert - írja a lap.

Őszre minden papíralapú bérletet plasztikkártyára kellene cserélni, és addigra állnia kellene csaknem 800 beléptetőkapunak. Ám a kapuk üzembe helyezésének időpontja már bizonyosan 2017. decemberre tolódott az év szeptemberéről.

A Scheidt & Bachmann 91 millió euróért vállalta a rendszer kiépítését és ötéves üzemeltetését. Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank 2013-ban 54,5 millió euró – 16,3 milliárd forint – hitelt nyújtott a projekthez. A kölcsönt elvileg 2014-től kellett volna törleszteni, de a türelmi időt kitolták 2017 végére. Tarlós István főpolgármester tavaly elismerte, hogy a fővárosnak a tervezett 5,3 milliárd forinton felül további hatmilliárdot kell beletenni a projektbe, az összeg fedezete a Főgáz-részvényekért kapott 42 milliárd - írja a Népszabadság.

A felszínre viszik a metró ellenőreit

Ahogy korábban a Világgazdaság megírta, az elektronikus jegyrendszer bevezetése után az ellenők egy részét a metróból a felszínre küldik, a földalattiban viszont maradnak biztonsági őrök, csak más munkájuk lesz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.