Nettó 8,963 milliárd forintra tervezi az Etyek–Bicske–Felcsút-kisvasút beruházási költségét az a megvalósíthatósági tanulmány, amelynek összefoglalója az Origo birtokába jutott.
A portál arról ír: ha Herceghalom felé épülne az etyeki kisvasút, gyorsabban lehetne elérni a falut Pestről, mint most, és csak 5,5 milliárdba kerülne. Bicske felé lassabb az út, 8 milliárdos beruházás kell, de akkor további egymilliárdért a felcsúti kisvasúttal is össze lehetne kötni. A tervezők utóbbit preferálják.
A tanulmányban a hazai kisvasutaknál általános mozdonyos-kocsis szerelvények helyett motorvonatokat álmodtak a keskenynyomtávú vágányokra. A 14,2 kilométeres pályán 22 (a köztes megállók kihagyásával 19) perc alatt haladnak majd végig. A legnagyobb pályasebességet 50 km/h-ban határozták meg.
Megbecsülték a működtetés költségeit is. A jegyárbevételek és az állami árkiegészítés után még évi 28,6 millió forintos hiányt termelne a választott verzió, ennyit kellene folyamatosan pótolni.
A tanulmány javaslatot tesz arra is, hogy a még rendszeres forgalomba nem vett Vál-völgyi kisvasúttal is kössék össze az etyekit. Az alcsúti arborétumtól a felcsúti stadionig tartó kisvasút bicskei meghosszabbítása nettó 1,015 milliárd forintba kerülne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.