Itt az első jele annak, hogy a kormány nem ad a főváros igényeinek megfelelő mennyiségű pénzt a BKV működtetésére: leálltak a felújított 1-es villamos mozgólépcsői - írja az Index.
Persze nem az áram fogyott ki, hanem a mozgólépcsőt felügyelő biztonsági őrök bérére nem jut pénz. A mozgólépcsőt pedig azért kell felügyelnie az őröknek, mert még mindig nem készült el az ehhez szükséges (a metróhoz hasonló) számítógépes távfelügyeleti rendszer. De mivel se távfelügyelet, se pénz, a mozgólépcsőket le kellett állítani.
De nemcsak az 1-es villamos vonalán van probléma. Az Index megtudta, az év elejétől a metró biztonsági őri állománya is drasztikus létszámcsökkentésen esik át. Ez azt jelenti, hogy egyfelől ugyan kevesebb utaskonfliktus lesz a metróbejáratoknál, viszont valószínűleg megnő a bliccelők száma.
Mint arról beszámoltunk, az Országgyűlés elfogadta azt a törvénymódosítást, ami szerint a főváros több pénzt kap a kerületektől az iparűzési adóból, cserébe ebből az adóbevételből meg kell oldania a BKV finanszírozását. Tarlós István főpolgármester szerint a főváros kapott hárommilliárdot, de elvettek tőle hatot, ezzel a lépéssel az állam gyakorlatilag megszüntette az agglomerációs közlekedést.
Tarlós korábban többször is kijelentette , hogy ha a kormány nem segít, a főváros kénytelen lesz az évi 18 milliárd forintot felemésztő agglomerációs közlekedést átadni az államnak, mert annak üzemeltetése amúgy sem jogszabály szerinti feladata.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.