Egyre vékonyabb csóvát húz maga után az okostelefon-piac egyik kínai üstököse, a Xiaomi, amely a legjóindulatúbb becslések szerint is alig 70 millió készüléket adhatott el tavaly. Az eredeti tervekben 80 és 100 millió darabos értékesítést céloztak meg. A cég 2014-ben 61,1 millió okostelefont adott el. A tavalyi növekedés még így is 15 százalékos, ám ha ez elhanyagolható mértékű a megelőző év 227 százalékos és a 2003-as 160 százalékot bővülési tempójához képest. Elemzők rámutatnak, hogy indokolatlan a 2010-ben alapított vállalkozással szemben irreális elvárásokat támasztani, a két számjegyű bővüléssel sok piaci szereplő szívesen kiegyezne. Az eladások két éve történt hirtelen felfutását az magyarázza, hogy a cég megjelent az indiai telefonpiacon. Azóta kisebb, fokozatos bővüléssel jellemzett régiókban kezdte meg készülékei forgalmazását, részben ez okozza a lassulást.
A csalódást keltő tavalyi forgalomra a cég hivatalos magyarázatot nem adott, szakértők szerint a Huawei előretörése, a kínai piac telítődése és a fogyasztói igények változása áll a háttérben. Kínában a globálisan harmadik Xiaomi még piacvezető 15,9 százalékkal, de a Huawei már 15,7 százalékra jött föl mögé. Utóbbi 44 százalékot fejlődve 108 milliós darabszámot ért el tavaly. Kínában a gazdaság lassulása visszavetette az okostelefonok forgalmát is, a 2014-es 19,7 százalékos bővülést tavaly az IDC adatai szerint 1,2 százalékos követte, ami stagnálással ér fel arrafelé. A Xiaomi viszont az Apple és a Fitbit mögött a harmadik legaktívabb szereplő volt tavaly a hordható eszközök piacán, forgalmát nyolcszorosára tudta növelni. A Forbesnak nyilatkozó elemzők szerint elsősorban a brazil piac bevételére és az indiai sikertörténet folytatására számítva úgy látják, hogy a 45 milliárd dollárt érő Xiaomi erősíteni tud az idén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.