BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ütemet vesztett a Xiaomi

Egyre vékonyabb csóvát húz maga után az okostelefon-piac egyik kínai üstököse.

Egyre vékonyabb csóvát húz maga után az okostelefon-piac egyik kínai üstököse, a Xiaomi, amely a legjóindulatúbb becslések szerint is alig 70 millió készüléket adhatott el tavaly. Az eredeti tervekben 80 és 100 millió darabos értékesítést céloztak meg. A cég 2014-ben 61,1 millió okostelefont adott el. A tavalyi növekedés még így is 15 százalékos, ám ha ez elhanyagolható mértékű a megelőző év 227 százalékos és a 2003-as 160 százalékot bővülési tempójához képest. Elemzők rámutatnak, hogy indokolatlan a 2010-ben alapított vállalkozással szemben irreális elvárásokat támasztani, a két számjegyű bővüléssel sok piaci szereplő szívesen kiegyezne. Az eladások két éve történt hirtelen felfutását az magyarázza, hogy a cég megjelent az indiai telefonpiacon. Azóta kisebb, fokozatos bővüléssel jellemzett régiókban kezdte meg készülékei forgalmazását, részben ez okozza a lassulást.

A csalódást keltő tavalyi forgalomra a cég hivatalos magyarázatot nem adott, szakértők szerint a Huawei előretörése, a kínai piac telítődése és a fogyasztói igények változása áll a háttérben. Kínában a globálisan harmadik Xiaomi még piacvezető 15,9 százalékkal, de a Huawei már 15,7 százalékra jött föl mögé. Utóbbi 44 százalékot fejlődve 108 milliós darabszámot ért el tavaly. Kínában a gazdaság lassulása visszavetette az okostelefonok forgalmát is, a 2014-es 19,7 százalékos bővülést tavaly az IDC adatai szerint 1,2 százalékos követte, ami stagnálással ér fel arrafelé. A Xiaomi viszont az Apple és a Fitbit mögött a harmadik legaktívabb szereplő volt tavaly a hordható eszközök piacán, forgalmát nyolcszorosára tudta növelni. A Forbesnak nyilatkozó elemzők szerint elsősorban a brazil piac bevételére és az indiai sikertörténet folytatására számítva úgy látják, hogy a 45 milliárd dollárt érő Xiaomi erősíteni tud az idén.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.