Feladta nagy ívű növekedési terveit a Carlsberg. Igaz, ahhoz semmit sem kellett tennie, hogy felléphessen a dobogóra, hiszen a korábbi világelső Anheuser-Busch InBev és a második SABMiller egyesülésével mind a dán söripari óriás, mind az előtte álló holland Heineken javított egyet a szektorbeli helyezésén.
A Carlsberg elnöke, Flemming Besenbacher szerint a cégfelvásárlásokkal való növekedés időszaka számukra véget ért, ezután belső forrásaik jobb kiaknázásával kell piacokat szerezniük, illetve megtartaniuk a régieket (köztük például az oroszországi közel 40 százalékos részesedést). Nem nagynak, hanem erősnek kell lennünk – szögezte le az elnök a Berlingske című dán napilapnak adott interjúban.
Meglehet, egy utolsó bevásárlásra még kísérletet tesz a dán cég, hiszen a megafúzió résztvevőinek több érdekeltségüktől is meg kell válniuk. A Bloomberg szerint a Carlsberg a SABMillernél nélkülözhetőnek ítélt olasz Peroni és holland Grolsch márkák iránt érdeklődik. A Carlsberg augusztusban elbocsátásokkal reagált az orosz és a hazai eladások csökkenésére. Odahaza 5 százalékkal esett a forgalma amiatt, hogy a kormány az égetett szeszek adóját csökkentette, mire harmadával megugrott azok fogyasztása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.