A Telenor csoport 360 millió dollárért mintegy 95 százalékos részesedést szerez a Tapad Incorporated digitális marketing cégben - közölte a távközlési szolgáltató.
A tájékoztatás szerint a New York-i székhelyű Tapad által fejlesztett technológia lehetővé teszi, hogy a hirdetők képesek legyenek beazonosítani az internetezőket akkor is, ha különböző eszközökön - például okostelefonon, laptopon, táblagépen - keresztül böngésznek, így felhasználási szokásaik hatékonyan mérhetők. Ennek tudatában pedig célzott hirdetésekkel lehet elérni az ügyfeleket.
Sigve Brekke, a Telenor csoport elnök-vezérigazgatója szerint a felvásárlással a csoport jelentős pozícióra tesz szert a digitális hirdetési és analitikai megoldások piacán.
A Tapad a világ egyik vezető digitális marketinges technológiákkal foglalkozó vállalata, amely 13 amerikai és európai nagyvárosban rendelkezik képviselettel, és összesen mintegy 160 alkalmazottja van.
A vállalat megvásárlásáról január 29-én írták alá a megállapodást, amit még az illetékes hatóságnak is jóvá kell hagynia, ez várhatóan 2016 első negyedévében lezárulhat. Az akvizíciót követően a Tapad önállóan működő cég marad, és továbbra is a fennmaradó 5 százalékkal rendelkező Are Traasdahl és Dag Liodden műszaki igazgató vezetése alatt folytatja működését - olvasható a közleményben.
A norvégiai központú Telenor-csoport Skandinávia, Kelet-Közép-Európa és Ázsia 13 országában nyújt távközlési, adat- és médiakommunikációs szolgáltatásokat. A Telenor Magyarország több mint 1100 munkavállalót foglalkoztat, 30 százalékos piaci részesedésével a magyar piac egyik vezető mobil távközlési vállalata.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.