Még mindig Barbie (és Ken) a meghatározó bevételi forrása a világ egyik legnagyobb játékgyártójának, a Mattelnek. Legalábbis az amerikai cég az elnyűhetetlen párosnak tulajdonítja, hogy trendfordulót jegyezhetett fel tavaly, s ahogy a tengerentúli konjunktúra, úgy saját eladásai is felfutottak az év végére. Christopher Sinclair vezérigazgató az évzáró negyedév eredményeit rendkívül biztatónak nevezte, külön kiemelve, hogy stabilizálni tudták helyzetüket a piacon – írja a Los Angeles Times. A tavaly alapításának 70. évfordulóját ünneplő kaliforniai játékgyártó negyedéves nyereségét 44 százalékkal 215 millió dollárra növelte, az egy részvényre eső profit 44-ről 63 centre ugrott. A forgalom ugyanakkor stagnált, 1,999 milliárd dollár volt, ám ez az összeg 2014-es dollárárfolyam mellett 7 százalékos növekedést tenne ki. Az év egészét nézve az összbevétel 5,7-ről 6 milliárd dollárra bővült 370 milliós profit mellett. Utóbbi ugyanakkor még így is 26 százalékkal alacsonyabb a 2014-ben elértnél.
A Barbie-család eladásai 8 százalékkal nőttek a karácsonyi szezonban, ennél is magasabb, 13 százalékos pluszt hoztak a Fisher-Price játékok és babafelszerelések, míg a fiúk kedvenceinek számító Hot Wheels és a Matchbox modellekből 26 százalékkal több fogyott. A Jégvarázs (Frozen) animációs sikerfilm szereplőiből „életre keltett” Disney Princess babákkal gondja akadt a Mattelnek, ugyanis az év végén lejáró licencszerződését nem vele, hanem a nagy rivális Hasbróval kötötte meg a Walt Disney.
Ennek ellenére a Mattel a Disney-hez fűződő kapcsolatainak erősödésére számít, a Verdák 3 és a Toy Story 4 licencének megszerzésére alapozva. E két animációs film premierje azonban csak 2017-ben, illetve 2018-ban lesz, addig valamiképp fenn kell tartani az érdeklődést a cég termékei iránt. Ideálisnak látszik a megunhatatlan Barbie-család, amely hamarosan három új alapmodellel bővül, a babák 22 szemszínnel és 24 hajformával kerülnek majd forgalomba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.