Magasabb bevétellel, de közel duplájára nőtt veszteséggel zárta legutóbbi negyedévét a TUI utazásszervező. A német vállalat forgalma 3,72 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 3,52 milliárdról, vesztesége 104,6-ról 184 millió euróra szökött fel. Fritz Joussen vezérigazgató közleményében az októberrel kezdődött 2016-os üzleti év nyitányáról azt mondta, hogy számos idegenforgalmi célpontjukkal gondjuk akadt ugyan, de vállalatuk erős alapokra épült, az üzleti évre kitűzött célt, azaz az adózás és kamatfizetés előtti eredmény (EBIT) legalább 10 százalékos javulását el fogják érni.
Joussen szerint a TUI kiterjedt hotelhálózatának és variációs lehetőségeinek köszönhetően reagálni tud a törökországi foglalások drasztikus, 40 százalékos visszaesésére és alternatív utakat kínál. Tavaly nyáron a TUI ügyfeleinek 14 százaléka választotta Törökországot, szervezésükben közel kétmillióan pihentek ott. A németek körében különösen kedvelt ország megítélését erősen átértékelte a migrációs válság, amit a januári, tíz német turista halálát okozó isztambuli öngyilkos merénylet csak tovább rontott.
Egyiptom helyett is mást kell majd ajánlaniuk az óvatosabbá vált utasoknak, emiatt már decemberben átírták az üzleti tervet, alacsonyabb célokkal. A Thomson, az airtours és a First Choice márkák alatt is szolgáltató TUI a Sarm es Sejk-i üdülőhelyi járatokat felmondó légitársaságok és utazási irodák foglalásainak tömeges törlése miatt döntött így. A törökök helyett spanyol – főként Kanári-szigeteki - és görög célpontokat javasol a TUI, emellett felfedeztetné a nyugatihoz képest alacsony árszínvonallal dolgozó, Európa Tunéziájaként emlegetett Bulgáriát, valamint az egzotikus Zöld-foki szigeteket – írja a Reuters. A világ legnagyobb utazásszervezője erős nyarat vár a karibi térségben, és egyelőre nem tapasztalja, hogy az Amerikát fenyegető Zika vírus negatív hatásokkal járna az idegenforgalomra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.