BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
DSC_4233

Megszületett a döntés: hatsávosra bővítik az egyik legfontosabb magyar autópályát – nem akárki jelentette be

Összesen 420 milliárd forintnyi fejlesztést jelentettek be.

Teljes egészében újjáépítik az M3-s autópályát, és Gödöllőtől Gyöngyösig hatsávosra bővítik – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter Egerben. A jelenleg is folyó felújítások elsődleges célja a balesetveszély elhárítása, hiszen az M3-as rendkívül rossz állapotban van – írja a Magyar Építők. A sztráda 2025. augusztus 31-ig százmilliárd forint értékben újul meg. 

DSC_4233
Fotó: Csapó Balázs

Emellett a 25-ös főút Egert elkerülő szakasza is megépülhet, ez 16,5 kilométer hosszú lesz, és 100 milliárd forintba kerül. 

Megszületett a konszenzus a keleti oldalról, a lakóövezettől minél távolabbi útvezetésről, megvan a környezetvédelmi engedély is. „A tárca felelőssége a tervek elkészülése, másfél-két milliárd forintba fog kerülni. Ezt a közlekedési tárca biztosítja” – mondta.

A vasúthoz is hozzányúlnak

A Füzesabony és Eger, illetve a Hatvan és Füzesabony közötti szakasz felújítása után – amely 135 milliárd forintba kerül – körülbelül 20 perccel rövidebb lesz a menetidő az Eger–Budapest relációban.

Egy olyan turisztikai célpont, mint Eger, megérdemli azt, hogy ha megépül a megfelelő kapacitású pálya, akkor legyen Budapest–Eger direkt vasúti összeköttetés. Ehhez természetesen a vasúti korszerűsítés elvégzésére van szükség

– mondta Lázár János.

Kitért arra is, hogy a helyi és a helyközi közlekedésben szintén komoly változásokat terveznek, mert a Volán tíz évre megkapja a közúti autóbuszos szolgáltatás lehetőségét, és ez az egész autóbuszos park felújítását is biztosítja majd. A Makovecz Imre tervezte uszoda fenntartási költsége évi 300 millió forint. Lázár János azt mondta, készen állnak annak megvizsgálására, hogy ezt „mint Makovecz-féle építési örökséget” átveszi az állam. 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.