Teljes egészében újjáépítik az M3-s autópályát, és Gödöllőtől Gyöngyösig hatsávosra bővítik – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter Egerben. A jelenleg is folyó felújítások elsődleges célja a balesetveszély elhárítása, hiszen az M3-as rendkívül rossz állapotban van – írja a Magyar Építők. A sztráda 2025. augusztus 31-ig százmilliárd forint értékben újul meg.
Emellett a 25-ös főút Egert elkerülő szakasza is megépülhet, ez 16,5 kilométer hosszú lesz, és 100 milliárd forintba kerül.
Megszületett a konszenzus a keleti oldalról, a lakóövezettől minél távolabbi útvezetésről, megvan a környezetvédelmi engedély is. „A tárca felelőssége a tervek elkészülése, másfél-két milliárd forintba fog kerülni. Ezt a közlekedési tárca biztosítja” – mondta.
A Füzesabony és Eger, illetve a Hatvan és Füzesabony közötti szakasz felújítása után – amely 135 milliárd forintba kerül – körülbelül 20 perccel rövidebb lesz a menetidő az Eger–Budapest relációban.
Egy olyan turisztikai célpont, mint Eger, megérdemli azt, hogy ha megépül a megfelelő kapacitású pálya, akkor legyen Budapest–Eger direkt vasúti összeköttetés. Ehhez természetesen a vasúti korszerűsítés elvégzésére van szükség
– mondta Lázár János.
Kitért arra is, hogy a helyi és a helyközi közlekedésben szintén komoly változásokat terveznek, mert a Volán tíz évre megkapja a közúti autóbuszos szolgáltatás lehetőségét, és ez az egész autóbuszos park felújítását is biztosítja majd. A Makovecz Imre tervezte uszoda fenntartási költsége évi 300 millió forint. Lázár János azt mondta, készen állnak annak megvizsgálására, hogy ezt „mint Makovecz-féle építési örökséget” átveszi az állam.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.