Az országos településrendezési és építési követelményekről szóló kormányrendelet módosítása értelmében a felszíni parkolóhelyeket fásítani kell, az újonnan létesített, illetve már meglévő parkolóhelyeken pedig az elektromos gépjárműveknek töltőállomásokat kell kiépíteni - olvasható a Magyar Közlönyben.
A rendelet szerint a 10 gépjárműnél több befogadására képes felszíni parkolóhely fásítását úgy kell megoldani, hogy minden megkezdett 6 parkolóhely után egy nagy lombkoronát nevelő, környezettűrő, túlkoros, allergén pollent nem termelő lombos fát kell telepíteni. Minimum egy négyzetméter szabad földterületet kell biztosítani erre, amelynek egy négyzetméter alatti területei a telek zöldfelületébe nem számíthatók be.
Az újonnan létesített parkolóhelyeket úgy kell kialakítani, hogy 100 parkolóhely után legalább tízben elektromos gépjármű töltőállomás legyen kiépíthető a burkolat megbontása nélkül. A meglévő parkolóknál minden megkezdett 100 parkolóhelyből legalább kettőt elektromos gépjármű töltőállomással kell ellátni.
Az 1500 négyzetméter nettó árusítótérnél nagyobb üzletek esetében 2019. január 1., a 300–1500 négyzetméter közötti nettó árusítótérrel rendelkező üzletek esetében, amelyek 50 000 lakosnál nagyobb településen találhatók, 2019. január 1. a határidő a rendeletben foglaltak teljesítésére. A 20 001–50 000 lakosú településeken 2020. január 1-jéig, a 20 000 lakosnál kisebb településen pedig 2026. január 1-jéig kell kivitelezni a rendelet szerint a parkolókat.
Az ellenérték fejében parkolóhely értékesítésére szolgáló építmények létesítése esetén a parkolóhelyeket szintén úgy kell kialakítani, hogy 100 parkolóhely után legalább tízben kiépíthető legyen az elektromos gépjármű töltőállomás a burkolat megbontása nélkül.
A pénzdíjas parkolóhely értékesítését szolgáló, meglévő építményeknél minden megkezdett 100 parkolóhelyből 2017. január 1-jéig legalább egyet, 2019. január 1-jéig legalább kettőt kell elektromos gépjármű töltőállomással ellátni.
A keddi közlönyben egy másik kormányrendelet is megjelent, amely az elektromos autókat érinti. A rendelet szerint a nemzetgazdasági miniszternek a Miniszterelnökséget vezető miniszter és a nemzeti fejlesztési miniszterrel közösen kell megvizsgálnia, miként növelhető a központi költségvetési szervek és az állami tulajdonban lévő gazdasági társaságok személygépjármű-parkjában a környezetkímélő járművek részesedése. A cél az, hogy ezen járművek aránya 2030-ra elérje a 30 százalékot. Az előterjesztésért, amelynek 2016. május 31-e a határideje, a felsorolt miniszterek a felelősek.
A nemzeti fejlesztési miniszternek a nemzetgazdasági miniszter bevonásával kell megvizsgálnia azt is, milyen kormányzati intézkedésekkel lehet segíteni a két- és háromkerekű elektromos járművek szélesebb körű magyarországi elterjedését. A javaslatok kidolgozásának határideje szintén május 31.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.