Az amerikai konjunktúra nem igazán érződik a Walmart forgalmán: a világ legnagyobb kiskereskedelmi áruházlánca emelkedő költségeivel és túl erős dollárral magyarázta, hogy a január végén zárult üzleti negyedévében az egy évvel korábbinál 7,9 százalékkal alacsonyabb, 4,57 milliárd dolláros adózott nyereséggel kellett beérnie. A forgalom 129,7 milliárd dolláros volt, 1,4 százalékkal kisebb a bázisidőszakénál. Egy évvel korábbi árfolyammal nézve, viszont 2,2 százalékos lett volna az bővülés, és 134,4 milliárdos a bevétel – jegyzi meg közleményében a vállalat, amelynek részvénye a mérleg közzététele után 4 százalékot gyengült a tőzsdenyitás előtti kereskedésben.
Ebben az is benne volt, hogy a februárral megkezdődött új, 2017-es üzleti év sem kecsegtet kimagasló eredménnyel, sőt a cégvezetés inkább stagnálásra számít, mintsem a korábban hangoztatott 3-4 százalékos bővülésre. A forgalom külső hatások nélkül is mérséklődik, hiszen a Walmart számos, magasabb költséggel üzemelő áruházát bezárja, s ez alól Amerika sem kivétel. (Tavaly 269 boltjukra került lakat világszerte.) Az országban a legalább egy éve működő üzletekben 0,6 százalékos átlagos forgalomnövekedést mértek, ami éppenséggel nem nevezhető kiugró nagyságúnak.
Doug McMillon vezérigazgató kincstári optimizmussal tekint a jövője, nemzetközi hálózatuk egészséges növekedést mutat, odahaza pedig már látják a pozitív jeleket, alapvetően tehát minden rendben is lenne. Érzik ugyan az internetes bevásárlás vevőelszívó hatását, de e téren is felveszik a kesztyűt, tanulmányozzák a kialakult új szokásokat és annak megfelelően fejlesztik online felületüket és házhozszállítási szolgáltatásaikat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.