Az első Starbucks kávézó 2017-ben nyílhat Milánóban. A vállalatcsoportnál tudják, hogy ezzel a szimbolikus lépéssel óriási kihívás elé néznek: az amerikai és az olasz kávékultúra is teljesen más, és az európai piac eddig is inkább csak visszafogott sikereket hozott a kávéóriásnak - írja az Mno.hu.
Minden héten 90 millió ember látogat el a Starbucksba, eddig 70 országban nyitottak üzleteket, ugyanakkor nem az európai piac volt eddig a legsikeresebb: a cég 17 éve érkezett meg Nagy-Britanniába, és mostanra 2400 üzlete van Európában, a Közel-Keleten és Afrikában.
A lap cikke szerint Olaszország egyébként is különösen nagy kihívást jelenthet az amerikai óriásnak: a kávé őshazájában már eleve nagy a verseny az eszpresszók és a kapucsínók terén. Azzal ráadásul Schultz is tisztában van, hogy Olaszországban egy eszpresszó egy euróba vagy még kevesebbe kerül, ami jóval olcsóbb a Starbucks feketéinél. Inkább a minőséggel, az újszerűséggel és az ingyenwifivel operálhatnak - írja az Mno.hu.
„Talán a fiatalok érdekesnek találják majd” – vélekedett Orlando Chiari, a Camparino kávézó 82 éves tuajdonosa, akinek százéves üzletébe naponta 1500 vendég érkezik – „de nem hiszem, hogy igazán labdába rúghatnának Olaszországban. Mi imádjuk a kávét, az amerikaiak meg óriási bögréből isszák – ez két teljesen más kultúra” – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.