Türelmet kért a befektetőktől Marissa Mayer, a Yahoo vezérigazgatója a vállalat legfrissebb üzleti eredményeinek nyilvánosságra hozatalakor. Arra kérte őket, értsék meg, hogy nehéz időket él át a cég, de elkövet mindent annak érdekében, hogy újra talpra álljanak. A részvényeseknek ugyanakkor a jelek szerint kezd elfogyni a türelmük. A társaság irányítását 2012-ben átvevő menedzsernek sikerült ugyan elkerülnie a teljes katasztrófát, de az eddigi intézkedések – a portfólió jelentős karcsúsítása, a költségek csökkentése, a nyitás a videós tartalmak felé – nem hozta meg a várt eredményeket.
A legújabb drasztikus lépés 15 százalékos leépítés lesz, amely, figyelembe véve, hogy mintegy 11 ezren dolgoznak a társaságnál, több mint 1600 embert érinthet. Az elbocsátás egyébként gyakran alkalmazott eszköze Marissa Mayernek, mire az újabb kör lezárul, vezérigazgatói kinevezése óta 42 százalékkal csökken majd a vállalatnál dolgozók száma. Mindez úgy, hogy közben több mint 20 céget vettek meg.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Yahoo vezérigazgatója megkapja-e a kért türelmet, azonban a befektetők és az elemzők megnyilatkozásaiból egyértelmű: nincs már túl sok ideje arra, hogy kitaláljon valamit. Az RBC Capital Markets elemzője, Mark Mahaney egyenesen úgy fogalmazott: fennáll annak a lehetősége, hogy két éven belül a Yahoo mint önálló vállalat megszűnik létezni. Figyelembe véve a múlt év végén napvilágot látott elképzeléseket és tárgyalásokat, már nem is tűnik olyan merésznek ez a kijelentés.
December elején ugyanis a társaság igazgatótanácsa úgy döntött, hogy megtartják az Alibaba-részvényeket, ugyanakkor az egyéb érdekeltségeket és kötelezettségeket egy külön cégbe szervezik ki. Bár azóta nem történtek hivatalosan bejelentett lépések ebbe az irányba, a tulajdonosok akkor kedvezően fogadták ezt a forgatókönyvet, ami lehetőséget teremthet arra, hogy újra emelkedjen a befektetésük értéke. A Yahoonak 15 százaléknyi részesedése van az e-kereskedelmi piac mellett számos területen, többek között a médiában és a logisztikai szegmensben is terjeszkedő Alibabában, amelynek értéke 30 milliárd dollár körül van. Ráadásul a kínai központú cég éppen felfelé ívelő pályán mozog, folyamatosan terjeszti ki tevékenységét az egész világra, ami értelemszerűen növeli bevételeit is.
A Yahoo bevétele gyakorlatilag stagnált a múlt év utolsó három negyedévében, míg a teljes 2015-ös évet vizsgálva kismértékben, 4,9 milliárd dollárra bővült. Ugyanakkor a Tumblr egymilliárd dolláros megvásárlása miatt jelentős, 4,4 milliárd dolláros veszteséget mutatott ki a cég a múlt évre, míg 2014-et még 7,5 milliárdos profittal zárták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.