BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sikeresen váltott irányt és frissített a Gucci

A Gucci termékvonalának felfrissítse meghozta az eredményét: a többi között ennek köszönheti a luxusmárka tulajdonosa, a francia Kering, hogy a negyedik negyedévben az elemzői várakozások duplájával, azaz 8 százalékkal, 3,18 milliárd euróra tudta növelni eladásait. A profitbővülés a vártnak több mint a háromszorosa, 4,8 százalékos volt, ilyen ütemet legutóbb 2012-ben diktáltak. A kedvező adatokra 3 százalékot erősödött a Kering árfolyama a párizsi tőzsdén.

A Gucci – amely a Kering profitjának rendszerint kétharmadát szállítja – sikerkovácsa Marco Bizzarri, az épp egy éve kinevezett új vezérigazgató és a vele érkező Alessandro Michele kreatív igazgató volt. Utóbbinak az új kollekcióját nagy érdeklődés övezte az év végi ajándékozási szezonban, de szakértők szerint igazi megújhodásról és sikerről akkor beszélhetünk, ha a Michele-termékkör kiteljesedik, ami a második fél évben várható. A Michele-tervezésű ruhák és táskák a Gucci-eladások 30 százalékát tették ki az év végén.

A többi között a Saint-Laurent, a Balenciaga, a Stella McCartney luxusmárkákat és a Puma sportszergyártót a portfóliójában tudó Kering eladásait nem érintették negatívan a párizsi terrortámadások, franciaországi és európai forgalma bővülni tudott, míg az útjukat lemondó japán turisták odahaza vásárolták meg az áhított luxuscikkeket, 14 százalékos pluszforgalmat generálva. Márkái közül egyedül a 3 százalékos visszaesést elkönyvelő Bottega Venetát értheti kritika, a táskagyártót a kiemelt piacának számító Hongkongban és Makaón érte kellemetlen meglepetés.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.