A Gucci termékvonalának felfrissítse meghozta az eredményét: a többi között ennek köszönheti a luxusmárka tulajdonosa, a francia Kering, hogy a negyedik negyedévben az elemzői várakozások duplájával, azaz 8 százalékkal, 3,18 milliárd euróra tudta növelni eladásait. A profitbővülés a vártnak több mint a háromszorosa, 4,8 százalékos volt, ilyen ütemet legutóbb 2012-ben diktáltak. A kedvező adatokra 3 százalékot erősödött a Kering árfolyama a párizsi tőzsdén.
A Gucci – amely a Kering profitjának rendszerint kétharmadát szállítja – sikerkovácsa Marco Bizzarri, az épp egy éve kinevezett új vezérigazgató és a vele érkező Alessandro Michele kreatív igazgató volt. Utóbbinak az új kollekcióját nagy érdeklődés övezte az év végi ajándékozási szezonban, de szakértők szerint igazi megújhodásról és sikerről akkor beszélhetünk, ha a Michele-termékkör kiteljesedik, ami a második fél évben várható. A Michele-tervezésű ruhák és táskák a Gucci-eladások 30 százalékát tették ki az év végén.
A többi között a Saint-Laurent, a Balenciaga, a Stella McCartney luxusmárkákat és a Puma sportszergyártót a portfóliójában tudó Kering eladásait nem érintették negatívan a párizsi terrortámadások, franciaországi és európai forgalma bővülni tudott, míg az útjukat lemondó japán turisták odahaza vásárolták meg az áhított luxuscikkeket, 14 százalékos pluszforgalmat generálva. Márkái közül egyedül a 3 százalékos visszaesést elkönyvelő Bottega Venetát értheti kritika, a táskagyártót a kiemelt piacának számító Hongkongban és Makaón érte kellemetlen meglepetés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.