Hiába gyengült tavaly a kínai kereslet a luxuscikkek iránt, ez nem hagyott mély nyomot az ágazat legnagyobb szereplője, a Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) mérlegén. Globális bevételei 2014-hez képest 6 százalékkal, azaz az iparági átlag több mint duplájával nőttek, s 35,7 milliárd eurót tettek ki. Az éves, 6,6 milliárd eurós adózott nyereség 16 százalékos bővülést takar, s 100 millióval haladja meg az előzetes várakozásokat. A 70 világmárkát – köztük a névadókon kívül a Bulgarit, a Diort és a Givenchyt – felvonultató konglomerátum karácsonya különösen jól sikerült, a záró negyedévben 5 százalékkal, 10,4 milliárd euróra ugrott forgalom. Elsősorban a ruházati cikkek és a bőrből készült termékek eladásai nőttek. Az LVMH a lassuló kínai növekedésre, a megcsappanó keresletre helyi üzletbezárásokkal válaszolt, ugyanakkor az észak-amerikai, az európai és a japán piacon tapasztalt pluszforgalom semlegesíteni tudta a kínai hatást. Bernard Arnault vezérigazgató eredményként értékelte, hogy a piacaikat sújtó geopolitikai kockázatok közepette is növelni tudták globális részesedésüket, ráadásul mind bevételük, mind üzemi eredményük rekordot döntött. A jó híreket a piac 8 százalékos árfolyamemelkedéssel honorálta.
A Swatchot viszont büntették: a svájci luxusóra-ipari cégcsoport kurzusa 3 százalékos eséssel reagált a vállalat gyengébb tavalyi eredményeinek bejelentésére. A rossz hangulatot csak részben tudta enyhíteni a cég által egyidejűleg meghirdetett egymilliárd svájci frank értékű, hároméves részvény-visszavásárlási program. A Swatch forgalma tavaly 3 százalékkal, 8,45 milliárd frankra mérséklődött, az elemzői konszenzus ennél 200 millióval volt magasabb – írja a MarketWatch. A 2014-es 1,38 milliárdról 1,09 milliárd frankra zsugorodó nyereség is gyengébb volt a vártnál. A visszaesés döntően a svájci export versenyképességét gyengítő frank erősödésére vezethető vissza. A novemberi párizsi terrortámadás miatt a luxus fővárosától távol maradó tehetős amerikai és ázsiai turisták is „felelősek” a svájci órák iránti kereslet megcsappanásáért. Nem is szólva a gazdag arab és orosz üzletemberekről, akiknek egyre kevesebb elszórható pénzük lesz a mélyrepülésben lévő olajárak miatt. A svájci óraexport tavaly 3,3 százalékkal csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.